neurociencia_logoverd300x405.jpg
17/03/2016
17:00h - 18:00h

Com dissenyar pràctiques educatives basades en la neuroeducació?

El proper 17 de març a les 18.00 h, portarem a terme una nova edició dels Webinars de Debats d'Educació.

Claus per millorar l’aprenentatge a partir dels recursos que ens ofereixen els nous coneixements de la neurociència aplicada al camp educatiu. La neuroeducació ens proporciona algunes orientacions sobre com han de ser les pràctiques pedagògiques basades en el funcionament del cervell. Demanem als ponents d’aquest seminari web que ens donin pistes en com dissenyar aquestes pràctiques educatives basades en la neuroeducació, com ara:

- Quins són els cinc principis de la neuroeducació que tot/a educador/a hauria de saber?

- Com la neurociència pot generar pràctiques educatives que promoguin la curiositat i les ganes de saber entre els infants?

-  Com el coneixement del cervell pot ajudar a la motivació a partir dels propis interessos de l’alumnat?

- Quines són les pràctiques que promouen la participació i la implicació activa dels infants en el procés d'aprenentatge?

-  La neuroeducació pot ser una eina per generar climes d'aula emocionalment positius?

- Quins elements de la neurociència hem de tenir en compte per fer servir el joc de manera natural, lliure, plaent i que realment permeti l'aprenentatge?

Segons Paul Howard-Jones cal establir un diàleg entre neurocientífics i educadors sobretot per a trencar neuromites, unes teories que han penetrat molt entre el professorat i que no tenen base científica. També cal que els educadors i educadores siguin conscients que l'entorn afecta el desenvolupament cerebral, i en el cas dels infants i joves la escola és un dels entorns principals.

La Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït i moderat per Joan Badia, catedràtic de llengua i literatura a l'educació secundària, i amb la participació de persones que han reflexionat sobre aquest tema a Catalunya.

- David Bueno, doctor en biologia

- Anna Carballo, doctora en neurociència

- Enric Jimeno, director de l'institut Ramon Berenguer IV

- Marta Portero, doctora en neurociència

El seminari web té prevista una durada aproximada de 60' i tindrà lloc en obert i l'accés al mateix serà gratuït. Per assistir a aquest acte online únicament heu d'entrar en aquesta pàgina el dia i a l'hora programada, tan sols necessiteu connectar-vos amb qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.

Més informació aquí

Equip