BIBLIOTECH
ObertEl projecte BIBLIOTECH té l’objectiu de reactivar i enriquir les biblioteques escolars. Alhora, vol reivindicar que tot infant i adolescent té el dret de gaudir d’aquest espai educatiu imprescindible.
Les noves tendències, necessitats i expectatives de les comunitats educatives ens dibuixen unes biblioteques escolars on el foment del gust per la lectura convergeix amb el desenvolupament d'aprenentatges i les noves alfabetitzacions digitals i mediàtiques.
Apostem per unes biblioteques escolars que siguin el cor de les transformacions educatives actuals dels centres educatius. Espais contemporanis i vibrants on es generen noves oportunitats de lectura, experimentació i socialització.
En el marc de l’estratègia d’Equitat Digital, el projecte Bibliotech avançarà i donarà suport als agents educatius que vulguin entomar aquesta revolució pendent. Amb aquest horitzó, engeguem un pilot amb 15 centres referents que exploraran, implementaran i avaluaran noves maneres de treure el màxim profit socioeducatiu de les seves biblioteques escolars.
Per saber-ne més:
- Bibliotech, guia per reimaginar les biblioteques escolars
- Recursos per dinamitzar la teva biblioteca
- Guia de comunicació del projecte BiblioTech
- Taulells d'avaluació per identificar la percepció sobre la biblioteca de l’escola que té l’alumnat.
- Llegeix sobre el repte "Biblioteca s.XXI" d'Equitat Digital
- www.bibliotech.cat
Blog
Llegeix els articles relacionats
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Jornada Bibliotech: Escrivim el futur de les biblioteques escolars
Jornada Bibliotech: Escrivim el futur de les biblioteques escolar...
Ets un docent, bibliotecari/ària, estudiant, lector/a, familiar d’alumnat, o part de la comunitat educativa i tens ganes de millorar la teva biblioteca escolar?...
07/05/2024 16:00h - 19:00h
Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona ETSAB Av. Diagonal, 649, 08028 Barcelona (Metro L3, zona Universitaria)
Més informació -
Bibliotech: reimaginem les biblioteques escolars
Bibliotech: reimaginem les biblioteques escolars
Ha arribat el moment de reimaginar les biblioteques escolars! Pensem que tot infant i adolescent té el dret de gaudir d’aquest espai educatiu imprescindible. Però, si...
14/11/2023 16:00h - 17:15h
HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior
Més informació
Notícies
Estigues informat
Equip
Equip del projecte
-
Héctor Gardó
Director d'Equitat Digital
Director d’Equitat Digital Formació Soc doctor en Ciències de l’Educació (URL) i llicenciat en Ciències Polítiques (UAB). A més, tinc un màster en Gestió Pública (UPF) i un màster en professorat (VIU). També m’he format en recerca aplicada al MIT Media Lab i Harvard (HGSE). Recentment, he g…
Veure’n més
-
Marta Alfonsea
Coordinadora del projecte BiblioTech
Llicenciada en pedagogica (UAB), Postgrau en Lideratge i direcció de Centres Educatius per la UOC, màster en Educació en valors i ciutadania (UB). La seva trajectòria professional es vincula a la direcció de formació i serveis educatius en el lleure educatiu i l'associacionisme i en els darre…
Veure’n més
-
Sandra Aguilar
Coordinadora Territorial de Code Club
Coordinadora Territorial de Code Club Graduada en Educació Social a la Universitat de Barcelona. Amb més de catorze anys d'experiència vinculada al sector social i educatiu amb diferents entitats, principalment amb infància i adolescència en situació de risc. Durant els darrers anys, desta…
Veure’n més
-
Julia Baena
Diplomada en Biblioteconomia i Documentació. Graduada en Informació i Documentació. Màster en Gestió de Continguts Digitals. Bibliotecària-documentalista, especialitzada en biblioteques escolars i literatura juvenil. Treballa com a bibliotecària escolar a l'Institut públic Menéndez i Pelayo (Barcelo…
Veure’n més
-
Carlos Ortiz
Diplomat en Biblioteconomia i Documentació per la Universitat de Barcelona (UB). S'ha especialitzat en gestió i direcció de biblioteques escolars dissenyant i implementant serveis, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de la comunitat educativa dels centres, per ajudar a aque…
Veure’n més
-
Montserrat Fons Esteve
Mestra i doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació. Actualment, és professora de Didàctica de la llengua de la Universitat de Barcelona. Compagina la docència, tant en la formació inicial com en la formació permanent dels mestres, amb la investigació. Forma part del grup de recerca Plurili…
Veure’n més
-
Inés Miret
Fundadora de Neturity i creadora de Laboratori Emilia Ha actuat com a consultora internacional per a organismes com OEI i CERLALC, i ha col·laborat amb les polítiques de lectura i biblioteques a diversos països. En la seva línia de recerca sobre cultura escrita, biblioteques i societat en …
Veure’n més
-
Marta López
Directora del programa Lecxit
Graduada en Educació Social amb més de quinze anys d’experiència en el lideratge de projectes associatius i de participació social i comunitària, d’entre els quals destaca la direcció de la Coordinadora de Mentoria Social, d’àmbit estatal, entre el 2016 i el 2021. Ferma convençuda q…
Veure’n més
-
Jaume Centelles
Jaume Centelles Pastor és mestre i ha dedicat la seva vida professional a l'educació infantil i a la biblioteca escolar. Col·labora amb el món de l'educació, compartint experiències i pensaments amb mestres que li aporten el saber i l'enriqueixen amb els seus coneixements. Com la majoria de docen…
Veure’n més
-
Marc Alabart
membre de la cooperativa Tandem.LIJ, especialitzada en assessorament i dinamització lectora en l'àmbit de la literatura infantil i juvenil. Graduat en Mestre d'Educació infantil i primària i Màster en Biblioteques escolars i promoció de la lectura. És professor associat en l'àmbit de la d…
Veure’n més
-
Montse Jiménez Vila
Formació Llicenciada en Filologia Anglogermànica. Especialitzada en lideratge i innovació pedagògica, actualment dirigeix el centre Vedruna-Prats de la Carrera a Palafrugell. A més, combina la seva tasca docent a secundària amb la formació al professorat i l’assessorament pedagògic a instituci…
Veure’n més
-
Javier García de Bustos
Assessor del Centre de Formació i Innovació del Professorat de Castella i Lleó, amb 28 anys d'experiència com a docent desenvolupant projectes educatius, relacionats amb programació, robòtica, impressió 3D i realitat virtual. Coordinador de la creació de la Biblio-STEAM, del CEIP La nostra Senyora…
Veure’n més
-
Jordi Jubany Vila
Mestre per la UAB i Antropòleg Social i Cultural per la UB. Investigador en Societat i Educació digital. Docent i assessor tècnic en Serveis Educatius i en l'Administració Educativa. Formador en competència, cultura i ciutadania digital. Autor d’<> (Lectio, 2018) i <> (Universitat Oberta…
Veure’n més
-
Rosa Piquín
Llicenciada en Filosofia i Ciències de l’Educació, professora jubilada de l’assignatura de Biblioteca Escolar en els graus d’infantil i primària de la Facultat de Formació del Professorat i Educació de la Universidad de Oviedo. L’equitat ha sigut la base de la seva formació i de tots els projectes…
Veure’n més