“He vist com el pensament computacional pot desbloquejar el potencial de qualsevol infant”
22/11/2024
En un món on la digitalització avança a una velocitat vertiginosa tenim un repte important: garantir que les oportunitats digitals arribin a tots els infants. Amb aquesta missió, la xarxa Code Club ja ha arribat a més de 100 espais a Catalunya i volem explicar-te com.
Ens trobarem el pròxim 3 de desembre a la jornada de presentació de Code Club, una oportunitat per viure de primera mà com és una sessió o descobrir com fer realitat el programa al teu entorn. Tant si ets docent, com tècnic a l’administració, membre d’equip directiu, directiu, polític, voluntari, familiar o membre d’una entitat del tercer sector, aquesta jornada està feta per tu.
T’apuntes a transformar el futur digital dels infants? Inscriu-te a la Jornada de presentació de Code Club
Comptarem amb una ponència inspiradora a càrrec de Rehana Al-Soltane, responsable d'Aprenentatge en IA a la Raspberry Pi Foundation, que ens ha volgut fer arribar un missatge:
Uneix-te a nosaltres perquè les habilitats digitals siguin una realitat per a tots els infants
"Hola a tothom! Em dic Rehana Al-Soltane i estic encantada de formar part de la jornada inaugural del Code Club a Barcelona el 3 de desembre. Amb la meva experiència com a educadora de Python per a nens i nenes i ara com a dissenyadora d'aprenentatge creant recursos educatius d’IA a la Raspberry Pi Foundation, he dedicat tota la meva carrera a fer que les habilitats digitals siguin accessibles per a infants arreu del món.
- Article relacionat: Què són els Code Club i per què són imprescindibles a Catalunya
Des d'Oman fins a Boston, de Londres a Califòrnia, he vist com el pensament computacional pot desbloquejar el potencial de qualsevol infant, independentment del seu context. A la Raspberry Pi Foundation creiem en empoderar els joves amb habilitats de programació i pensament computacional, perquè el codi és un llenguatge de creativitat i empoderament.
"Les habilitats digitals són essencials per al futur dels joves. Des de Londres fins a California, he vist com el pensament computacional pot desbloquejar el potencial de qualsevol infant"
Aquestes són habilitats essencials per al futur dels joves, i els Code Clubs juguen un paper clau en aquesta missió. Tant si ets professor, membre d’una comunitat educativa, representant del govern local, com si estàs interessat a fer voluntariat, et convidem a unir-te a nosaltres, inspirar-te i aprendre com portar oportunitats transformadores a la teva comunitat.
Treballem junts per fer que les habilitats digitals siguin una realitat per a tots els infants"
"Code Club, més enllà d'ensenyar programació, promou l’empoderament digital com a mitjà per reduir desigualtats educatives"
Què són els Code Clubs?
Els Code Clubs són espais gratuïts d’activitats extraescolars dirigits a nens i nenes d’entre 9 i 12 anys, on poden aprendre a programar de manera divertida i creativa. Mitjançant l’ús d’eines de programació senzilles i accessibles, com Scratch, els infants no només adquireixen els conceptes bàsics de programació, sinó que també desenvolupen habilitats de pensament computacional, com analitzar problemes, dividir-los en parts i trobar solucions innovadores per afrontar reptes reals del seu dia a dia. A més d’ensenyar a programar, aquests clubs esdevenen un recurs valuós, promovent l’empoderament digital com a mitjà per reduir desigualtats educatives.
La bretxa digital no es limita a la manca d’accés a dispositius tecnològics, sinó que sovint implica una desigualtat més profunda. Molts infants es troben sense les eines o el suport necessari per navegar de forma crítica en l’entorn digital, una situació que els pot privar d’una participació activa i creativa en un món cada cop més tecnològic.
Infants i adolescents passen bona part del seu temps connectats a pantalles. Davant d’aquesta realitat, què podem fer? Als Code Clubs ens comprometem a passar a l’acció, fomentant el pensament crític i proporcionant als infants els coneixements i habilitats necessaris perquè es converteixin en creadors actius del seu propi futur tecnològic.