Quin lloc ocupa l’acció per l’orientació en l’agenda municipal?

Notícies

Quin lloc ocupa l'acció per l'orientació en l'agenda municipal? En parlem amb Neus Gómez, assessora de la Gerència de Serveis Educatius de la Diputació de Barcelona.

Des del 2014, la Diputació de Barcelona impulsa el Pla d’Orientació en les Transicions Educatives, que s'emmarca en l'estratègia de lluita contra l'abandonament escolar prematur.

Els ajuntaments estan cridats a jugar un paper protagonista en el desenvolupament de serveis i programes d’orientació per tal que la ciutadania pugui traçar millor i tenir trajectòries vitals més exitoses.

El 90% dels ajuntaments destinen recursos en l’àmbit de l’orientació educativa.

És evident que existeix un compromís local cara a l’orientació. A nivell municipal, cal impulsar iniciatives de col·laboració entre ajuntaments, serveis municipals, centres educatius, i tots aquells agents referents que intervenen i ofereixen programes d’orientació en espais i tempos fora de l’àmbit escolar.

Pel que fa als destinataris d’aquests programes d’orientació municipal, preferentment són adolescents i joves que estan en risc o que han interromput els estudis obligatoris, a més de les seves famílies.

Tot i així, per tal de treballar de manera eficient la trajectòria educativa al llarg de la vida i el cicle vital de l’alumne, cada cop és més evident que cal enfocar nous programes i serveis d’orientació des de l’infància, i donar-los continuitat en tota la trajectòria educativa de l’alumne, per tal que aquests desenvolupin el seu màxim potencial.

Cal poder garantir que qualsevol persona, en qualsevol moment de la seva vida, pugui beneficiar-se de programes d’orientació i acompanyament per continuar les seves transicions educatives.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar