The collaborations included in this 2020 Yearbook, compiled by ten experts led by César Coll and Bernat Albaigés, address some of the most pressing educational challenges we share with our neighbouring countries, based on the reality of the Catalan education system, and its strengths and weaknesses.
Juana M Sancho
Catedràtica emèrita de Tecnologies Educatives del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Ha coordinat el grup de recerca ESBRINA- Subjectivitats, visualitats i Entorns Educatius Contemporanis: http://esbrina.eu, i REUNI+D - Xarxa Universitària de Recerca i Innovació Educativa: http://reunid.eu. I és membre de INDAGA'T - Grup d'innovació docent per a afavorir la indagació: http://www.ub.edu/indagat/.
En aquests tres contextos basteix ponts entre la teoria i la pràctica, la recerca i l'acció, alhora que contribueix a repensar els discursos i visions sobre el sentit de l'educació en el món actual. Té una llarga experiència investigadora: ha dirigit i/ participat en 48 projectes de recerca i dut a terme assessories i avaluacions de programes institucionals en el nivell local, nacional, europeu i internacional. Guanyadora del primer premi nacional de recerca en 1987 (Entre passadissos i classes), del segon en 2003, juntament amb Fernando Hernández (El clima escolar en els centres de secundària: Més enllà dels tòpics) i d'una menció honorífica en 2007 per la recerca col·lectiva: Amb veu pròpia. Els canvis socials i professionals des de l'experiència dels docents. Ha publicat com a autora i coordinadora 34 llibres, 161 capítols de llibre i 274 articles en mitjans nacionals i internacionals relacionats amb la innovació i la millora de l'educació, la formació docent i l'impacte de les tecnologies digitals en l'educació. Ha impartit 180 ponències convidades i presentat 192 comunicacions en congressos nacionals i internacionals.
Projects
Involved in the initiative
Publications and videos
Related content