Las colaboraciones recogidas en este Anuario 2020, a cargo de diez expertos coordinados por César Coll y Bernat Albaigés, abordan algunos de los desafíos educativos más desgarradores que compartimos con los países de nuestro entorno. Y lo hacen partiendo de la realidad del sistema educativo catalán, de sus fortalezas y debilidades.
Juana M Sancho
Catedràtica emèrita de Tecnologies Educatives del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Ha coordinat el grup de recerca ESBRINA- Subjectivitats, visualitats i Entorns Educatius Contemporanis: http://esbrina.eu, i REUNI+D - Xarxa Universitària de Recerca i Innovació Educativa: http://reunid.eu. I és membre de INDAGA'T - Grup d'innovació docent per a afavorir la indagació: http://www.ub.edu/indagat/.
En aquests tres contextos basteix ponts entre la teoria i la pràctica, la recerca i l'acció, alhora que contribueix a repensar els discursos i visions sobre el sentit de l'educació en el món actual. Té una llarga experiència investigadora: ha dirigit i/ participat en 48 projectes de recerca i dut a terme assessories i avaluacions de programes institucionals en el nivell local, nacional, europeu i internacional. Guanyadora del primer premi nacional de recerca en 1987 (Entre passadissos i classes), del segon en 2003, juntament amb Fernando Hernández (El clima escolar en els centres de secundària: Més enllà dels tòpics) i d'una menció honorífica en 2007 per la recerca col·lectiva: Amb veu pròpia. Els canvis socials i professionals des de l'experiència dels docents. Ha publicat com a autora i coordinadora 34 llibres, 161 capítols de llibre i 274 articles en mitjans nacionals i internacionals relacionats amb la innovació i la millora de l'educació, la formació docent i l'impacte de les tecnologies digitals en l'educació. Ha impartit 180 ponències convidades i presentat 192 comunicacions en congressos nacionals i internacionals.
Proyectos
Involucrados en la iniciativa
Publicaciones y videos
Contenido relacionado