L'orientació educativa dels joves de 12 a 16 anys a Catalunya
CompletatAquest és un estudi de caràcter exploratori quanti–qualitatiu. Se centra en l’orientació acadèmica i professional que es desenvolupa als centres públics i privats concertats d’Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. L'objectiu és desxifrar i obtenir la relació d'accions que es desenvolupen en aquesta etapa educativa. A nivell metodològic combina l’anàlisi de dades secundàries, per a l’elaboració del marc teòric, i l’explotació i anàlisi de dades primàries per identificar i descriure les pràctiques en matèria d’orientació a una mostra de centres d’educació secundària de Catalunya. La finalitat de l'estudi és doble. D'una banda es vol iIdentificar, caracteritzar i classificar les pràctiques d’orientació que es desenvolupen als centres d’educació secundària a Catalunya, per tal de descriure amb evidències les seves característiques, fortaleses, debilitats i oportunitats, i per identificar pràctiques de referència. De l'altra, es volen aportar elements que permetin delimitar un model d’orientació acadèmica i professional que afavoreixi les transicions sobre la base del marc referencial internacional i que alhora s’ajusti a les característiques del nostre país.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
L’orientació a l’ESO. Encara una assignatura pendent?
L’orientació a l’ESO. Encara una assignatura pendent?
Dimecres, 15 d'abril de 2015 a les 18.30 h, al Palau Robert. En aquest acte acte organitzat per la Fundació Jaume Bofill en col·laboració amb l'Institut de Ciències...
15/04/2015 16:30h - 17:30h
Palau Robert
Més informació
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Marta Arànega
Marta Arànega, coordinadora de les primeres i segones jornades d'Educació Avui (2012-2014, respectivament).
Veure’n més
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Màrius Martínez
Màrius Martínez Muñoz, professor titular d'Orientació Professional UAB. Pedagog, doctor en Ciències de l'Educació, ha estat degà de la Facultat de Ciències de l'Educació i membre del Consell Escolar de Catalunya. Ha col·laborat amb l'ICE de la UAB i de la UB, el Centre d'Estudis Jurídics …
Veure’n més
-
Paula Veciana
Llicenciada en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Estudis Internacionals per la Universitat de Barcelona (UB) i en Economia Aplicada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional en el sector social. Ha tr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Laura Arnau
Laura Arnau Sabatés és professora i investigadora del Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha treballat com a orientadora laboral en contextos d'ocupació i requalificació professional.
Veure’n més
-
Marta Sabaté
Marta Sabaté Tomàs és pedagoga i psicopedagoga. Treballa en l'àmbit escolar i realitza la tesi doctoral a la Facultat de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Veure’n més