L’educació en digital: què funciona? L’experiència dels centres Magnet

Fins a quin punt la tecnologia pot ser beneficiosa en el procés d’aprenentatge? És positiu l’impacte de la tecnologia a les aules? Un reportatge a l’Ara Criatures hi reflexiona a partir de l’experiència de tres centres Magnet en els que la tecnologia hi és molt present: l’escola Rocafonda, l’escola Saavedra i l’escola Montessori.

Després de molts mesos en què la majoria de nens i joves han estat en contacte amb l’escola a través de dispositius electrònics, volem saber fins a quin punt la tecnologia pot ser beneficiosa en el procés l’aprenentatge. En aquest context de covid-19, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Bofill han elaborat l’estudi Què sabem sobre l’efectivitat de les tecnologies digitals a l’educació.

La periodista de l’Ara Criatures, Olga Vallejo va parlar amb la investigadora Mireia Usart, que ha elaborat l’informe, i amb tres centres Magnet en els que la tecnologia hi és molt present, l’escola Rocafonda de Mataró en aliança Magnet amb el TecnoCampus, l’escola Montessori de Rubí en aliança Magnet amb el CIM-UPC i l’escola Saavedra en aliança Magnet amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria-URV. El resultat és el reportatge L’educació en digital: què funciona? publicat el 14 de novembre de 2020.

Experiències Magnet

“A vegades ensenyes contingut tecnològic i d’altres és una eina per arribar a un altre tipus de coneixement”, va explicar Conxita Gimeno, directora de l’escola Montessori de Rubí en la que el material de robòtica i tecnologia sempre és a l’aula.

A l’escola Rocafonda de Mataró realitzen programació i robòtica amb els tutors, fan servir Classroom i el Drive i solen agafar el Chromebook o la tauleta. “Una sèrie de canvis que han transformat la motivació dels nanos” va comentar Roser Majó, directora del centre en aliança amb el TecnoCampus.

“A més de l’impuls de la robòtica i les noves tecnologies, hem guanyat en visibilitat exterior. La ciutadania té més coneixement del que fem a l’aula, cosa que ha millorat la percepció que tenien abans de conèixer el nostre projecte pedagògic” va dir Sergi Moncusí, coordinador TAC de l’escola Saavedra de Tarragona.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar