Mireia Usart
Doctora en educació i TIC. Investigadora post-doctoral al grup de recerca ARGET en l’àmbit de les tecnologies educatives i la competència digital. Professora de la Facultat de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.
Veure’n més
L’ús de les tecnologies digitals en la pràctica educativa té un impacte positiu en els resultats de l’alumnat de totes les etapes. També contribueixen a l’augment de les actituds positives dels i les alumnes envers àrees com les matemàtiques i les ciències, tant a primària com a secundària. Ara bé, perquè l’ús de tecnologies digitals efectivament produeixi millores en l’aprenentatge cal una tutorització intensiva per part del docent i oferir entorns digitals que afavoreixin la col·laboració i la cooperació entre l’alumnat.
Per altra banda, les evidències indiquen que l’aprenentatge híbrid és més efectiu que l’aprenentatge online, i també pot ser-ho més que l’exclusivament presencial si es garanteix una forta presència docent i es garanteix un bon equilibri entre activitats asíncrones (que promouen l’aprenentatge i la reflexió, i són més flexibles) i sincròniques (que afavoreixen la implicació i motivació de l’alumnat).
Contingut relacionat