nbj-cob_18_600x740_cat.jpg

Què sabem sobre l'efectivitat de les tecnologies digitals en l'educació?

L’ús de les tecnologies digitals en la pràctica educativa té un impacte positiu en els resultats de l’alumnat de totes les etapes. També contribueixen a l’augment de les actituds positives dels i les alumnes envers àrees com les matemàtiques i les ciències, tant a primària com a secundària. Ara bé, perquè l’ús de tecnologies digitals efectivament produeixi millores en l’aprenentatge cal una tutorització intensiva per part del docent i oferir entorns digitals que afavoreixin la col·laboració i la cooperació entre l’alumnat. 

  • Pàgines 30
  • Data 22/09/2020
  • ISBN 978-84-121371-1-8

L’ús de les tecnologies digitals en la pràctica educativa té un impacte positiu en els resultats de l’alumnat de totes les etapes. També contribueixen a l’augment de les actituds positives dels i les alumnes envers àrees com les matemàtiques i les ciències, tant a primària com a secundària. Ara bé, perquè l’ús de tecnologies digitals efectivament produeixi millores en l’aprenentatge cal una tutorització intensiva per part del docent i oferir entorns digitals que afavoreixin la col·laboració i la cooperació entre l’alumnat. 

Per altra banda, les evidències indiquen que l’aprenentatge híbrid és més efectiu que l’aprenentatge online, i també pot ser-ho més que l’exclusivament presencial si es garanteix una forta presència docent i es garanteix un bon equilibri entre activitats asíncrones (que promouen l’aprenentatge i la reflexió, i són més flexibles) i sincròniques (que afavoreixen la implicació i motivació de l’alumnat).


Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar