La Federació de Moviments de Renovació Pedagògica, amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill, us convidem a conèixer què és l’educació a temps complet.

L'informe d’Elena Sintes Escola a temps complet. Cap a un model d'educació compartida posava sobre la taula la necessitat de repensar els temps educatius, així com la relació de l’escola amb l’entorn. A partir de la revisió de les tendències internacionals pel que fa als temps escolars, l’informe proposava avançar cap a un model d’escola amb la participació d’altres actors socioeducatius. Països com Alemanya, França o els EEUU han revisat les seves jornades escolars fi de millor respondre als reptes d’una major equitat i qualitat de l’educació. El resultat és un model de jornada escolar que integra temps lectiu i no lectiu en un mateix projecte educatiu de centre, que incorpora els recursos comunitaris a l’oferta educativa, que innova en els usos del temps i l’espai escolar, etc.

Però quina és la viabilitat d’un model com aquest en el context català? Això és el que recull l’informe Com fer viable l’escola a temps complet a Catalunya? Aportacions de la comunitat educativa en el que es recullen les valoracions dels actors socioeducatius sobre com i per on cal començar a treballar per a l’extensió d’aquest model d’escola.

Fruit d’aquest treball, la FMRP va constituir la comissió d'educació a temps complet, formada per entitats de l’àmbit socioeducatiu, entre les quals: FAPAC; Fundació Escolta Josep Carol; Escoltes Catalans; Fundesplai (Fundació Catalana de l'Esplai); CCOO Educació ;  Col·legi d'educadores i educadors socials de Catalunya (CEESC); Moviment de Renovació Pedagògica de Girona; Moviment d'Innovació Educativa de Lleida; Moviment de mestres del Ripollès; Associació de mestres Rosa Sensat.

Ara és el moment de convidar a tota la comuntiat educativa, especialment el món local, a posar en marxa iniciatives que mostrin la viabilitat i la potència d’una escola que aprofita els recursos comunitaris per a oferir una educació de qualitat a tot l’alumnat, especialment el més desafavorit. Per aquest motiu, la FMRP amb el suport de la Diputació de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill ha organitzat la jornada L’Educació a Temps Complet. Transformar l’educació, renovar l’escola des del compromís social:

Dissabte 9 d'abril de 2016

Museu de Ciències Naturals de Granollers (C/Palaudàries, 102).

Més informació i inscripcions aquí