Busquem 1 tècnic/a de monitorització de polítiques contra la segregació escolar

Referència SELECCIÓ TÈCNIC/A SEGREGACIÓ

Termini de candidatures 30/06/2023

• A la Fundació Bofill busquem incorporar a l’equip de recerca de l’entitat un/a tècnic/a de monitorització de polítiques contra la segregació escolar perquè lideri el seguiment i impuls de mesures d’escolarització equilibrada al món local, principalment, i doni suport a l’estratègia global del projecte DeSegregAcció.
  • Vols contribuir a impulsar projectes i iniciatives amb voluntat de canvi social i lluita contra les desigualtats? Si veus que encaixes en el perfil i vols incorporar-te a l’equip de la Fundació, escriu-nos un missatge de correu electrònic amb el currículum i una carta de presentació a selecciosegregacio@fbofill.cat abans del 30 de juny de 2023 amb la referència SELECCIÓ TÈCNIC/A SEGREGACIÓ. No s’admetran candidatures per altres vies.

A la Fundació Jaume Bofill (www.fbofill.cat) impulsem els reptes de l’educació a Catalunya amb recerca, prospectiva, debats, programes i innovació. Treballem des de la independència, la cooperació, el compromís i el rigor amb una extensa xarxa de professionals i col·laboradors que com nosaltres pensen que el coneixement crític pot contribuir a transformar la societat i oferir una educació de qualitat per a tothom.

Un àmbit prioritari de treball és l’anàlisi, la monitorització i la generació de propostes sobre segregació escolar. El fet que determinats perfils d’infants i adolescents es concentrin en uns centres educatius concrets té conseqüències negatives importants, tant per a ells i elles com per al sistema en el seu conjunt. Les polítiques contra la segregació són imprescindibles per combatre aquest problema, però el seu desplegament és encara un repte pendent a molts territoris del país.

Busquem una persona compromesa i interessada pel món de l’educació, les polítiques públiques i la reducció de les desigualtat socials, per incorporar-se a l’estratègia de lluita contra la segregació escolar de la Fundació Bofill. La persona formarà part de l’equip de recerca de la casa, un àrea centrada especialment en generar i mobilitzar coneixement amb l’objectiu de fer incidència política.

La persona que busquem ha de liderar el seguiment del desplegament de mesures contra la segregació escolar en l’àmbit municipal. El seu encàrrec principal serà:

• Monitoritzar la segregació escolar i el desplegament de mesures per revertir-la a nivell local a partir de la creació i anàlisi de bases de dades i d’entrevistes amb els responsables tècnics i polítics,
  • Fer propostes i arribar a acords amb els actors locals sobre el desplegament de mesures i trobar estratègies per procurar-ne el seu compliment al llarg del temps.

Busquem una persona capaç de desenvolupar el projecte ja en curs, però amb motivació i ganes de fer-lo créixer i d’avançar en la lluita contra la segregació escolar a Catalunya.

Responsabilitats de la posició:

• S’entrevistarà amb polítics i tècnics del món local i haurà d’arribar a compromisos concrets respecte al desenvolupament de polítiques contra la segregació escolar.
  • Ha de formular propostes de política pública detallades i identificar el seu grau de compliment sobre el terreny basant-se en l’anàlisi de dades.
  • Farà seguiment d’aquestes polítiques amb dades i presentarà els resultats públicament.
  • Haurà de sistematitzar els aprenentatges del món local i aprofitar-los per fer recomanacions de política pública pel conjunt de Catalunya.
  • Haurà de recollir, depurar i interpretar grans bases de dades sobre segregació escolar, analitzar casos i detectar incompliments i oportunitats a partir de l’anàlisi.

Perfil i competències:

• Preferentment formació universitària en l’àmbit de les ciències socials, polítiques, de l’educació, de la informació o econòmiques.
  • Una persona propositiva, àgil i autònoma en l’organització del treball.
  • Amb visió estratègica i molt orientada a resultats.
  • Ha de tenir una gran competència negociadora i habilitats interpersonals. Es desenvoluparà en un àmbit de converses intenses, pel què ha de tenir seguretat en sí mateixa i ser capaç de mantenir-se ferma en entorns de pressió.
  • Ha de ser competent en el processament i l’anàlisi de dades i preferentment haurà de tenir formació específica en aquest àmbit. Caldrà que faci un tractament de les dades metòdic i precís.
  • Amb capacitat de sistematitzar coneixement i prescriure solucions a partir de casos concrets.
  • Esperit explorador per detectar oportunitats de fer incidència a partir de la recerca i l’anàlisi de les dades.
  • Capacitat de generar storytelling a partir de les dades.
  • Bones habilitats comunicatives i de redacció.
  • Nivell de català natiu o equivalent.

Oferim

• Ser membre de l’equip d’una institució capdavantera en la recerca, el debat i la innovació social.
  • Incorporació immediata.
  • Jornada laboral completa.
  • Contracte indefinit.
  • Retribució a convenir en funció de l’experiència i perfil del candidat/a.
  • Ubicació al Hub Social (carrer Girona, 34 interior), al centre de Barcelona.

Altres

• Les reunions amb els actors locals comporten desplaçaments per tot el territori de Catalunya, pel que cal disponibilitat per desplaçar-se freqüentment.
  • Si veus que encaixes en el perfil i vols incorporar-te a l’equip de la Fundació, escriu-nos un correu electrònic amb el currículum i una carta de presentació a selecciosegregacio@fbofill.cat abans del 30 de juny de 2023 amb la referència SELECCIÓ TÈCNIC/A SEGREGACIÓ.
  • No s'acceptaran candidatures rebudes per altres vies.
  • Ens posarem en contacte amb les persones preseleccionades en el període màxim de dues setmanes des de que finalitzi la data de recepció de candidatures.
  • Et garantim la confidencialitat del procés de selecció.