jei-5_cap-7_sepdig.jpg

L'articulació d'espais i temps educatius: les trajectòries personals d'aprenentatge com a focus de l'acció educativa

La nova ecologia de l’aprenentatge requereix una visió amplia de l’educació, allunyada de la seva identificació exclusiva amb l’escolarització, i això passa per articular temps, espais, aprenentatges i experiències d’aprenentatge escolars i no escolars de l’alumnat. 

  • Pàgines 54
  • Data 17/03/2021
  • ISBN 978-84-121371-3-2

La nova ecologia de l’aprenentatge requereix una visió amplia de l’educació, allunyada de la seva identificació exclusiva amb l’escolarització, i això passa per articular temps, espais, aprenentatges i experiències d’aprenentatge escolars i no escolars de l’alumnat. 

Per fer realitat aquesta articulació, aquest capítol de l'Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya desenvolupa que cal posar el focus de l’acció educativa en les trajectòries personals d’aprenentatge. Aquest canvi de perspectiva té implicacions en el nivell “micro” –actuacions i estratègies de personalització de l’aprenentatge–, “meso” –establiment de xarxes educatives, potenciació d´ecosistemes educatius locals i projectes educatius comunitaris– i “macro” –polítiques educatives de redistribució de competències, funcions i recursos.

Relacionat: La Fundació Bofill alerta de l’estancament del sistema educatiu

L’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya revisa els principals indicadors sobre la realitat del sistema educatiu català i aporta propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.

Vols saber-ne més?

    Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

    Acceptar