Moisès Esteban
Director Institut de Recerca Educativa i professor d'Educació i Psicologia (UdG).
Veure’n més
La nova ecologia de l’aprenentatge requereix una visió amplia de l’educació, allunyada de la seva identificació exclusiva amb l’escolarització, i això passa per articular temps, espais, aprenentatges i experiències d’aprenentatge escolars i no escolars de l’alumnat.
Per fer realitat aquesta articulació, aquest capítol de l'Anuari 2020: L’estat de l’educació a Catalunya desenvolupa que cal posar el focus de l’acció educativa en les trajectòries personals d’aprenentatge. Aquest canvi de perspectiva té implicacions en el nivell “micro” –actuacions i estratègies de personalització de l’aprenentatge–, “meso” –establiment de xarxes educatives, potenciació d´ecosistemes educatius locals i projectes educatius comunitaris– i “macro” –polítiques educatives de redistribució de competències, funcions i recursos.
Relacionat: La Fundació Bofill alerta de l’estancament del sistema educatiu
L’Anuari 2020: L’Estat de l’educació a Catalunya revisa els principals indicadors sobre la realitat del sistema educatiu català i aporta propostes al voltant dels desafiaments que planteja la necessitat d’avançar cap a una educació de qualitat i generadora d’oportunitats per al conjunt de l’alumnat.
Vols saber-ne més?