L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Gerard Ferrer-Esteban
Professor a la UOC i investigador en polítiques educatives, desigualtats i estratègies d’ensenyament
Formació
Doctor en Sociologia per la UAB, pedagog i educador social.
Experiència
Ha estat docent i investigador a la UAB i a la UdG. També ha treballat com a project manager i recercador a la Fundació Agnelli (Itàlia). Ha participat en projectes d’I+D de l’European Research Council (ERC) i el Ministeri d’Educació. Coordina el grup de recerca LES (Laboratori d’Educació Social) a la UOC i és col·labora amb els grups GEPS (Globalization, Education and Social Policies) i GLANCE (Global and Comparative Studies in Education) de la UAB.
Projectes i publicacions destacades
Ha desenvolupat recerques sobre els sistemes de rendició de comptes i d’avaluació, així com sobre la relació entre governança, respostes escolars i preferències i accions del professorat. Altres descriuen les desigualtats educatives i l’estat de la segregació escolar, així com exploren l’efecte de certes polítiques (quasi-mercats educatius, autonomia i pràctiques escolars) en la segregació social i ètnica.
Amb la Fundació Bofill ha estat coautor de la part d’indicadors dels Anuaris de 2020, 2016, 2013 i 2011, i de l’anàlisi de PISA 2003. És autor de tres publicacions del Què funciona en educació?, així com de la publicació sobre orientació del projecte Recerca i acció.
Proyectos
Involucrados en la iniciativa
-
-
Las colaboraciones recogidas en este Anuario 2020, a cargo de diez expertos coordinados por César Coll y Bernat Albaigés, abordan algunos de los desafíos educativos más desgarradores que compartimos con los países de nuestro entorno. Y lo hacen partiendo de la realidad del sistema educativo catalán, de sus fortalezas y debilidades.
-
El proyecto REFORMED (Reforming Schools Globally: A Multi-Scalar Analysis of Autonomy and Accountability Policies in the Education Sector) pretende explorar en profundidad la implementación de las políticas de descentralización, autonomía escolar y rendición de cuentas (a través de pruebas externas como las pruebas de competencias básicas) en diferentes sistemas educativos. Especialmente, explora cómo los equipos directivos y el profesorado perciben, interpretan e implementan estas políticas en sus escuelas.
Publicaciones y videos
Contenido relacionado
Actos
Ha formado parte de los siguientes actos
-
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien...
10/11/2020 17:30h - 19:45h
Más información -
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge?
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció...
Diversificació, adaptació, personalització..., són distintes les fórmules i plantejaments que es despleguen en els nostres centres educatius per treballar amb les...
27/11/2019 17:00h - 19:00h
Más información -
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les...
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les
17/11/2016 08:00h - 13:00h
Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”
Más información -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
Más información