L’Anuari 2024 de la Fundació Bofill analitza els principals indicadors educatius en clau evolutiva i en comparativa internacional. L’anàlisi i l’aposta política que fa, va més enllà del d’anuaris anteriors, tot involucrant visions i accions d’àmbits que no són únicament escolars.
Gerard Ferrer-Esteban
Professor a la UOC i investigador en polítiques educatives, desigualtats i estratègies d’ensenyament
Formació
Doctor en Sociologia per la UAB, pedagog i educador social.
Experiència
Ha estat docent i investigador a la UAB i a la UdG. També ha treballat com a project manager i recercador a la Fundació Agnelli (Itàlia). Ha participat en projectes d’I+D de l’European Research Council (ERC) i el Ministeri d’Educació. Coordina el grup de recerca LES (Laboratori d’Educació Social) a la UOC i és col·labora amb els grups GEPS (Globalization, Education and Social Policies) i GLANCE (Global and Comparative Studies in Education) de la UAB.
Projectes i publicacions destacades
Ha desenvolupat recerques sobre els sistemes de rendició de comptes i d’avaluació, així com sobre la relació entre governança, respostes escolars i preferències i accions del professorat. Altres descriuen les desigualtats educatives i l’estat de la segregació escolar, així com exploren l’efecte de certes polítiques (quasi-mercats educatius, autonomia i pràctiques escolars) en la segregació social i ètnica.
Amb la Fundació Bofill ha estat coautor de la part d’indicadors dels Anuaris de 2020, 2016, 2013 i 2011, i de l’anàlisi de PISA 2003. És autor de tres publicacions del Què funciona en educació?, així com de la publicació sobre orientació del projecte Recerca i acció.
Projects
Involved in the initiative
-
-
The collaborations included in this 2020 Yearbook, compiled by ten experts led by César Coll and Bernat Albaigés, address some of the most pressing educational challenges we share with our neighbouring countries, based on the reality of the Catalan education system, and its strengths and weaknesses.
-
The REFORMED project (Reforming Schools Globally: A Multi-Scalar Analysis of Autonomy and Accountability Policies in the Education Sector) aims to explore the implementation of decentralisation, school autonomy and accountability policies (through external tests such as basic skills tests) in different education systems. In particular, it explores how management teams and teaching staff perceive, interpret and implement these policies in their schools.
Publications and videos
Related content
Events
It has been part of the following events
-
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Les evidències a l'aula: una educació amb fonament
Aquest curs, les mesures sanitàries i unes majors necessitats de l’alumnat estan obligant els docents a replantejar i reorganitzar moltes de les pràctiques que duien...
10/11/2020 17:30h - 19:45h
More information -
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció a les diversitats d’aprenentatge?
Diversificació i inclusió a l’escola: com millorar l’atenció...
Diversificació, adaptació, personalització..., són distintes les fórmules i plantejaments que es despleguen en els nostres centres educatius per treballar amb les...
27/11/2019 17:00h - 19:00h
More information -
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les...
Habilitats socials, emocions i actituds d'aprenentatge: com treballar-les i com avaluar-les
17/11/2016 08:00h - 13:00h
Palau Macaya de l’Obra Social ”la Caixa”
More information -
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
Jornada: Agrupaments a l’aula i tutorització individual
NOVETAT: Oberta la inscripció per Streaming. Segueix l'acte en directe
25/11/2015 08:00h - 13:00h
Palau Macaya, Obra Social 'la Caixa'
More information