L’Anuari 2016 fa un seguiment d’un sistema d’indicadors que copsa l’evolució dels elements clau de l’èxit educatiu i els seus condicionants a Catalunya. El segon bloc de l’Anuari 2016 inclou un treball monogràfic dut a terme per diferents experts/es en diversos àmbits de coneixement, centrat en l’evolució de l’educació durant aquests darrers anys marcats per la crisi. Aquesta anàlisi permet identificar les principals prioritats que han d’orientar la reinversió en educació en un escenari de reactivació econòmica. El tercer bloc, fa una anàlisi de l’agenda política i el desenvolupament de polítiques educatives en el període 2013-2016. Finalment, incorpora conclusions, recomanacions i propostes sobre quines han de ser les apostes i prioritats a Catalunya per aconseguir que l’educació aconsegueixi les màximes cotes d’equitat i qualitat.
Ferran Mañé
Ferran Mañé Vernet, professor del Departament d’Economia i director de l’Observatori de l’Ocupació de la Universitat Rovira i Virgili. Ha estat professor visitant a Essex University, Cornell University, UC Davis i UC Santa Cruz. És consultor habitual d’organismes públics nacionals i internacionals i de consultories privades especialitzades en l’àmbit de l’educació.
Ha publicat extensament sobre formació professional, els efectes de la formació en el treball en la productivitat dels treballadors, els canvis en el sistema educatiu americà i els efectes del canvi tecnològic en les estructures educatives i ocupacionals. Autor de L'estat de l'educació a Catalunya. Anuari 2016.
Projectes
Involucrats a la iniciativa
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat