we3-abp600.jpg

Conclusions del seminari: “Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen”

En els darrers anys a Catalunya, l’aprenentatge basat en projectes (d’ara en endavant: ABP) ha guanyat popularitat com a eina per millorar l’aprenentatge i les competències de l’alumnat. Tanmateix, el disseny i implementació d’aquesta metodologia és ben diversa entre els diferents centres, segons quin sigui el seu abast curricular (projectes d’assignatura o globalitzats), la seva durada, la seva vinculació amb el projecte educatiu de l’escola, en funció del perfil d’alumnes amb qui es treballa i el grau d’autonomia que se li atorga, segons la participació o no de personal expert extern al centre, etc.

  • Pàgines 18
  • Data 30/09/2019

En els darrers anys a Catalunya, l’aprenentatge basat en projectes (d’ara en endavant: ABP) ha guanyat popularitat com a eina per millorar l’aprenentatge i les competències de l’alumnat. Tanmateix, el disseny i implementació d’aquesta metodologia és ben diversa entre els diferents centres, segons quin sigui el seu abast curricular (projectes d’assignatura o globalitzats), la seva durada, la seva vinculació amb el projecte educatiu de l’escola, en funció del perfil d’alumnes amb qui es treballa i el grau d’autonomia que se li atorga, segons la participació o no de personal expert extern al centre, etc.

Alhora, l‘ABP no és pas una metodologia nova de treball pedagògic, de tal manera que disposem a dia d’avui d’evidència acumulada, avaluacions i estudis internacionals, que ens informen sobre com d’efectiu pot arribar a ser quan hi ha en joc la millora de les competències i els resultats dels alumnes.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar