Judith Jacovkis
Doctora en Sociologia per la UAB. Pertanyo al grup de recerca Esbrina - Subjectivitats, visualitats i entorns educatius contemporanis; i membre del Grup de Recerca en Globalització, Educació i Polítiques Socials.
Veure’n més
Els determinants socials de la salut són “les circumstàncies en que les persones neixen, creixen, viuen, treballen i envelleixen” (CDSS-OMS, 2008). Pel seu impacte en la trajectòria vital de les persones, l’educació és un determinant social clau de la salut (M. A. De La Guardia Gutiérrez y J. C. Ruvalcaba Ledezma, 2020), i els centres educatius, fonamentals a l’hora de millorar l’adquisició i consolidació d’hàbits i estils de vida saludable i de detectar i contribuir en la prevenció de conductes de risc entre infants i joves (N. Shackleton et al., 2016). Especialment en les etapes d’escolarització obligatòria (6-16), els centres educatius asseguren l’accés als col·lectius d’infants i adolescents, el que pot garantir una universalització en l’accés a competències i continguts relacionats amb la salut i la seva promoció, i facilitar, a més, la seva transmissió a l’àmbit familiar.
Aquest capítol revisa la relació entre els àmbits de salut i educació a Catalunya a través dels principals indicadors de salut jove, dels marcs normatius, i de l’anàlisi d’algunes experiències i entrevistes a professionals vinculats a aquests dos àmbits.
Propostes i recomanacions:
Equip implicat
Contingut relacionat