Plataforma Fem Educació
- Pàgines 13
- Data 24/02/2017
La innovació i l’emprenedoria no són un fenomen nou. Moltes iniciatives dirigides a generar canvis educatius i socials han estat possibles gràcies a l’empenta d’emprenedors educatius i de persones que els hi han donat suport.
Cada cop és més ampli el nombre d’emprenedors i moviments que estan generant nous models i projectes dirigits a millorar el sistema educatiu per adaptar-lo a les necessitats i reptes de la societat del coneixement.
La falta de suports en el procés de definició i implementació de noves propostes sovint redueix la seva capacitat d’impacte a l’entorn més proper del centre on s’implementen o disposen de poca capacitat de transformació dins del sistema educatiu.
En el moment de transformació del sistema educatiu que esta vivint Catalunya cal donar suport i acompanyar als emprenedors educatius en la generació de propostes innovadores al mateix temps que afavorir el vincle amb la comunitat a través de campanyes de micromecenatge.
El crowdfunding esdevé un altaveu que permet donar l’impuls d’arrencada a projectes innovadors, validar-los i facilitar la seva replicabilitat. El crowdfunding ha esdevingut una alternativa al finançament tradicional que ha permès generar respostes compromeses en la implementació de projectes, que sense aquest suport, haguessin quedat en un calaix.
Aquesta eina de finançament col·lectiu forma part d’una nova cultura que es basa en:
• La capacitat de generar involucració, col·laboració i vincles al voltant d’un projecte.
• La transparència com a valor clau per augmentar la confiança amb els possibles donants.
• El retorn, en forma de producte, servei o experiència, als que han recolzat els projectes La incorporació de projectes educatius innovadors en plataformes de crowdfunding, ha de servir de palanca de canvi per a estimular la generació de noves iniciatives que cerquin en el finançament col·laboratiu la capacitat d’implementació.
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts