t43-2dj-imatge-blog-generica-600x740px_01.jpg

Una estratègia local d’orientació, un requeriment imprescindible per a la lluita contra l’Abandonament Escolar Prematur

Els nivells d’abandonament educatiu a Catalunya són alarmants, tant en global (16,9% dels joves l’any 2022, front el 9,7% de mitjana europea) com, sobretot, entre els col·lectius més vulnerables (20,4% entre els joves amb mares amb estudis secundaris o inferiors, front el 4,1 % amb mares d’estudis superiors).
Un dels cavalls de batalla contra l’AEP és l’orientació acadèmica i professional. Una orientació arrelada al territori, dissenyada i desplegada des del món local i fonamentada en evidències. Una orientació que tingui com a objectius prioritaris:

  • Pàgines 10
  • Data 11/04/2023

Els nivells d’abandonament educatiu a Catalunya són alarmants, tant en global (16,9% dels joves l’any 2022, front el 9,7% de mitjana europea) com, sobretot, entre els col·lectius més vulnerables (20,4% entre els joves amb mares amb estudis secundaris o inferiors, front el 4,1 % amb mares d’estudis superiors).
Un dels cavalls de batalla contra l’AEP és l’orientació acadèmica i professional. Una orientació arrelada al territori, dissenyada i desplegada des del món local i fonamentada en evidències. Una orientació que tingui com a objectius prioritaris:

  • acompanyar i donar suport els i les joves en les seves transicions així com en la construcció del seu projecte de vida i professional.
  • vetllar per la permanència en el sistema educatiu o bé, un cop s’ha produït l’abandonament, facilitar el retorn al mateix.
  • capacitar per accedir al mercat de treball (reconeixement i validació de competències) i gestionar el seu desenvolupament en el món laboral.

És necessari que els municipis disposin d’una estratègia local d’orientació que afronti aquests objectius des de la planificació del treball en xarxa amb el conjunt d’agents implicats en el territori: centres educatius i serveis educatius, dispositius municipals, entitats sociocomunitàries, teixit productiu, etc. Per fer-ho, cal un autèntic lideratge municipal, una destinació adient de recursos i un veritable sistema de dades, informació i anàlisi, que faciliti el dimensionament de la problemàtica, la identificació, derivació i seguiment dels joves, i l’avaluació de l’impacte de les intervencions realitzades.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar