Recuperar els aprenentatges en clau d’equitat

El darrer informe PISA ha mostrat un empitjorament preocupant del nivell d’aprenentatge dels estudiants catalans, especialment en matèries com matemàtiques, lectura i ciència. Els resultats de l’informe mostren que els alumnes d’estrats socioeconòmics desafavorits tenen més dificultats d’aprenentatge i han empitjorat les seves puntuacions, profunditzant-se significativament les desigualtats que ja s’anaven observant.

Les mancances en matemàtiques s’arrosseguen i s’incrementen al llarg de l’ESO, l’aprenentatge del català es manté a un nivell de suficiència que no ha millorat en els darrers deu anys i es cronifiquen, quan no augmenten, les desigualtats educatives entre centres socialment desafavorits i no desafavorits, un llast per a la millora de resultats en el conjunt del sistema.

Un pla de recuperació dels aprenentatges

Per revertir aquesta situació, “La legislatura de l’educació: reptes i propostes per millorar l’equitat educativa” planteja un pla de recuperació dels aprenentatges a Catalunya que implementi agrupacions reduïdes a matemàtiques, especialment als centres més desafavorits, així com aplicar programes de suport educatiu de matemàtiques i català gratuïts i en horari no lectiu, i ampliar les aules d’acollida per accelerar l'aprenentatge lingüístic, de continguts curriculars i el benestar emocional de l’alumnat nouvingut.

En aquest recull de publicacions del nostre blog hi trobareu articles relacionats per obtenir més informació sobre la recuperació dels aprenentatges. Consulteu-les i compartiu-les!

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar