PISA exigeix un punt d’inflexió: per on cal començar?
Els resultats de l’informe PISA que es van publicar el passat 5 de desembre ens donen un diagnòstic clar de l’educació a Catalunya: estem…
18/12/2023
El darrer informe PISA ha mostrat un empitjorament preocupant del nivell d’aprenentatge dels estudiants catalans, especialment en matèries com matemàtiques, lectura i ciència. Els resultats de l’informe mostren que els alumnes d’estrats socioeconòmics desafavorits tenen més dificultats d’aprenentatge i han empitjorat les seves puntuacions, profunditzant-se significativament les desigualtats que ja s’anaven observant.
Les mancances en matemàtiques s’arrosseguen i s’incrementen al llarg de l’ESO, l’aprenentatge del català es manté a un nivell de suficiència que no ha millorat en els darrers deu anys i es cronifiquen, quan no augmenten, les desigualtats educatives entre centres socialment desafavorits i no desafavorits, un llast per a la millora de resultats en el conjunt del sistema.
Per revertir aquesta situació, “La legislatura de l’educació: reptes i propostes per millorar l’equitat educativa” planteja un pla de recuperació dels aprenentatges a Catalunya que implementi agrupacions reduïdes a matemàtiques, especialment als centres més desafavorits, així com aplicar programes de suport educatiu de matemàtiques i català gratuïts i en horari no lectiu, i ampliar les aules d’acollida per accelerar l'aprenentatge lingüístic, de continguts curriculars i el benestar emocional de l’alumnat nouvingut.
En aquest recull de publicacions del nostre blog hi trobareu articles relacionats per obtenir més informació sobre la recuperació dels aprenentatges. Consulteu-les i compartiu-les!
Els resultats de l’informe PISA que es van publicar el passat 5 de desembre ens donen un diagnòstic clar de l’educació a Catalunya: estem…
18/12/2023
La nota mitjana de matemàtiques a les últimes proves de la selectivitat a Catalunya és d’un 4,87, la més baixa de l’última dècada. …
21/06/2024
Text elaborat per l’equip de Math Tutoring a partir d'una ponència a càrrec de Digna Couso. Avui és el dia de les matemàtiques. Un dia p…
14/03/2024
Davant d'uns resultats competencials amb tendència negativa, són imprescindibles propostes de suport educatiu de qualitat, accessibles i e…
30/11/2023
Candela Blanco, tècnica de coneixement i I+D del programa MATH TUTORINGUna bona formació en les disciplines de l'STEM (Science, Technology, Engineering i Mathematics) és imprescindible perquè els ciutadans pu…
27/11/2023
Maria Isabel Núñez PeñaUtilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.