uzo-legislatura-educacio-eleccions-bofill.png

La legislatura de l’educació: Reptes i propostes per millorar l’equitat educativa

Els resultats catalans de les darreres proves de competències han estat el detonador d'una realitat que la comunitat educativa feia molt de temps que alertava, des de la marea groga fins als anuaris de la Fundació Bofill. PISA s’ha convertit en el mirall en què el país no es volia mirar i quan s’hi ha vist no s’ha agradat.

• Pàgines 16
  • Data 08/04/2024

En aquestes eleccions al Parlament és indispensable situar l’equitat educativa al centre del debat públic.

L’educació fa front a múltiples reptes molt rellevants, començant per la presència del català a l’escola o un greuge com és l’escola inclusiva, que cal posar en primera línia de les assignatures pendents i escoltar les reivindicacions de la comunitat que ho reclama. El document “La legislatura de l’educació: reptes i propostes per millorar l’equitat educativa”, elaborat en el marc de les eleccions al Parlament de Catalunya de 2024, es concentra, però, en aquelles prioritats que tenen a veure directament amb les conseqüències col·lectives de la falta d’equitat a l’educació i que la política educativa ha d’atendre.

La publicació contempla vuit reptes educatius urgents pendents de resoldre, que van des de la recuperació dels aprenentatges fins a l’educació digital, i una quarantena de propostes concretes i factibles per fer-hi front, per tal que qualsevol infant i jove tingui accés a les mateixes oportunitats educatives i vitals. L’objectiu és que els partits polítics les incorporin als seus programes electorals i es comprometin a avançar cap a l’equitat educativa en una legislatura determinant per al futur educatiu del país, després dels mals resultats en les proves de competències i en un context creixent de desigualtats socials i educatives.

El recull de reptes i propostes ha estat elaborat conjuntament pels equips de recerca i programes de la Fundació Bofill, a partir dels informes i recerques que generem sobre els principals reptes d’equitat educativa a Catalunya. I totes les propostes que fem en els informes estan treballades i contrastades amb centenars de docents, experts i expertes acadèmiques, tècnics educatius i de les administracions, que formen part activa de seminaris, actes i grups de treball.

Autors

Equip implicat