Vols descobrir com promoure el pensament computacional de l’alumnat de manera creativa? Participa a una de les sessions d'EdHack: Pensament Computacional Creatiu a l’escola. Un matí intensiu per explorar i promoure les possibilitats del pensament computacional creatiu per crear noves experiències educatives a l’aula.
Al llarg de la sessió, les persones participants ampliareu els vostres coneixements sobre pensament computacional i recursos per treballar-lo, compartireu experiències i dissenyareu activitats pedagògicament enriquidores.
Farem servir una metodologia inspirada en les hackatons, seguint els principis del Design Thinking com l’empatia i l’enfocament a l’acció aplicats a les competències i oportunitats del segle XXI. L’objectiu és donar resposta als reptes que es presenten a l'hora de desenvolupar l'Estratègia Digital de Centre i desenvolupar solucions prototipades de forma creativa i col·laborativa.
DATES I ESPAIS:
- Dimecres 26 de juny a les 9h: Escola Bonavista, Tarragona (veure mapa)
- Dilluns 1 de juliol a les 9h: Escola Marianao, Sant Boi de Llobregat (veure mapa)
- Dimecres 3 de juliol a les 9h: Escola Àngela Roca, Viladecans (veure mapa)
Totes les sessions tenen una durada aproximada de 5 hores.
CONTINGUTS:
Pensar computacionalment és un acte creatiu. Sovint es diu que l’alumnat d'avui es forma per treballar en feines que encara no existeixen. Per aquest motiu, els estudiants han d'aprendre a captar noves idees ràpidament. El pensament computacional aplicat de manera creativa implica reforçar habilitats transversals d'aprenentatge i de memòria. Per això, ens plantegem la següent missió:
Fomentar el pensament computacional d’una manera pedagògicament rica per impulsar la creativitat de l’alumnat
Dins d’aquest marc, la sessió s'articularà al voltant de 3 reptes, abordats amb diferents eines que potencien el pensament computacional:
- Repte Desendollat: Com fem possible que ningú quedi enrere… mitjançant jocs o activitats sense pantalles?
- Repte Codi: Com potenciem la creativitat de l’alumnat… amb l’ajuda de Scratch?
- Repte Robòtica: Com l’alumnat pot donar resposta a reptes reals…. amb l'ús de la Microbit?
- Repte DIY: Proposeu el vostre propi repte!
En un entorn vibrant i estimulant per a generar noves solucions ajustades a cada repte, hem dissenyat un espai on aprendre, compartir i prototipar solucions pràctiques
- Un marc idoni per impulsar la innovació i explorar les formes d’aprofitar la tecnologia i els recursos disponibles per fomentar l’aprenentatge i motivació per la lectura i pensament crític.
- Prototipar solucions per potenciar el rol del pensament computacional amb diferents eines i estratègies
- Generar solucions úniques pràctiques i aplicables a l’aula: l’objectiu final de la hackató és prototipar solucions creatives, amb la mirada elevada però aplicables per respondre a cada repte plantejat.
PROGRAMA:
- 9:00 - Presentació dels objectius de la jornada, temàtica central i metodologia de treball.
- 9:30 - El pensament computacional creatiu. Què és i com desenvolupar-lo? Bateria de recursos per a fer-ho segons objectius, edats, materials...
- 10:30 - Configuració d'equips i cafè
- 10:50 - Co-Creació mitjançant una metodologia de prototipatge guiat, amb el suport de persones facilitadores i de mentores especialitzades en tecnologia educativa
- 13:30 - Exposició. Els equips exposaran el seu prototip i rebran el feedback de la resta de participants.
No et pots perdre aquesta formació si vols…
- Conèixer què és el pensament computacional creatiu i per què és important desenvolupar-lo en contextos educatius
- Desenvolupar diferents estratègies i eines per a treballar el pensament computacional creatiu
- Crear prototips d’activitats d’aprenentatge significatives per l’alumnat des de l’empatia que podràs aplicar al teu context de treball
- Compartir experiències i recursos entre docents diversos, creant xarxes d'aprenentatge
Si tu també vols potenciar el pensament computacional creatiu, inscriu-t'hi!
Aquest acte està finançat pel programa Impuls Digital, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea - Next Generation EU, impulsat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.
La participació per part del professorat no universitari està reconeguda i podrà ser certificada. Per tal d'acreditar la formació cal inscriure's també a través del portal web corresponent.