gtc-edhack_pcc-896x1200.jpg
01/07/2024
09:00h - 14:00h

Pensament Computacional Creatiu a l'escola

Vols descobrir com promoure el pensament computacional de l’alumnat de manera creativa? Participa a una de les sessions d'EdHack: Pensament Computacional Creatiu a l’escola. Un matí intensiu per explorar i promoure les possibilitats del pensament computacional creatiu per crear noves experiències educatives a l’aula.

Al llarg de la sessió, les persones participants ampliareu els vostres coneixements sobre pensament computacional i recursos per treballar-lo, compartireu experiències i dissenyareu activitats pedagògicament enriquidores.

Farem servir una metodologia inspirada en les hackatons, seguint els principis del Design Thinking com l’empatia i l’enfocament a l’acció aplicats a les competències i oportunitats del segle XXI. L’objectiu és donar resposta als reptes que es presenten a l'hora de desenvolupar l'Estratègia Digital de Centre i desenvolupar solucions prototipades de forma creativa i col·laborativa.


DATES I ESPAIS:

  1. Dimecres 26 de juny a les 9h: Escola Bonavista, Tarragona  (veure mapa)
  2. Dilluns 1 de juliol a les 9h: Escola Marianao, Sant Boi de Llobregat  (veure mapa)
  3. Dimecres 3 de juliol a les 9h: Escola Àngela Roca, Viladecans  (veure mapa)

Totes les sessions tenen una durada aproximada de 5 hores.


CONTINGUTS:

Pensar computacionalment és un acte creatiu. Sovint es diu que l’alumnat d'avui es forma per treballar en feines que encara no existeixen. Per aquest motiu, els estudiants han d'aprendre a captar noves idees ràpidament. El pensament computacional aplicat de manera creativa implica reforçar habilitats transversals d'aprenentatge i de memòria. Per això, ens plantegem la següent missió:

Fomentar el pensament computacional d’una manera pedagògicament rica per impulsar la creativitat de l’alumnat

Dins d’aquest marc, la sessió s'articularà al voltant de 3 reptes, abordats amb diferents eines que potencien el pensament computacional:

  1. Repte Desendollat: Com fem possible que ningú quedi enrere… mitjançant jocs o activitats sense pantalles
  2. Repte Codi: Com potenciem la creativitat de l’alumnat… amb l’ajuda de Scratch
  3. Repte Robòtica: Com l’alumnat pot donar resposta a reptes reals…. amb l'ús de la Microbit
  4. Repte DIY: Proposeu el vostre propi repte!

    En un entorn vibrant i estimulant per a generar noves solucions ajustades a cada repte, hem dissenyat un espai on aprendre, compartir i prototipar solucions pràctiques

    • Un marc idoni per impulsar la innovació i explorar les formes d’aprofitar la tecnologia i els recursos disponibles per fomentar l’aprenentatge i motivació per la lectura i pensament crític.
    • Prototipar solucions per potenciar el rol del pensament computacional amb diferents eines i estratègies
    • Generar solucions úniques pràctiques i aplicables a l’aula: l’objectiu final de la hackató és prototipar solucions creatives, amb la mirada elevada però aplicables per respondre a cada repte plantejat.

    PROGRAMA:
    • 9:00 - Presentació dels objectius de la jornada, temàtica central i metodologia de treball.
    • 9:30 - El pensament computacional creatiu. Què és i com desenvolupar-lo? Bateria de recursos per a fer-ho segons objectius, edats, materials...
    • 10:30 - Configuració d'equips i cafè
    • 10:50 - Co-Creació mitjançant una metodologia de prototipatge guiat, amb el suport de persones facilitadores i de mentores especialitzades en tecnologia educativa
    • 13:30 - Exposició. Els equips exposaran el seu prototip i rebran el feedback de la resta de participants.


    No et pots perdre aquesta formació si vols…

    • Conèixer què és el pensament computacional creatiu i per què és important desenvolupar-lo en contextos educatius
    • Desenvolupar diferents estratègies i eines per a treballar el pensament computacional creatiu
    • Crear prototips d’activitats d’aprenentatge significatives per l’alumnat des de l’empatia que podràs aplicar al teu context de treball
    • Compartir experiències i recursos entre docents diversos, creant xarxes d'aprenentatge


    Si tu també vols potenciar el pensament computacional creatiu, inscriu-t'hi!

    Aquest acte està finançat pel programa Impuls Digital, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea - Next Generation EU, impulsat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya.

    La participació per part del professorat no universitari està reconeguda i podrà ser certificada. Per tal d'acreditar la formació cal inscriure's també a través del portal web corresponent

    Equip

    Equip implicat

    Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

    Acceptar