lhi-festival_ed_896x1200.png
02/02/2023
15:45h - 20:00h

Festival per l'equitat digital. Com eduquem les tecnologies?

HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior Veure mapa

Et convidem al primer Festival per l’Equitat Digital. Un espai per a reivindicar, experimentar i celebrar que una digitalització educativa més justa, diversa i humana, és possible. També serà un espai per a fer xarxa, on docents, investigadors i activistes compartiran experiències i solucions per a fer front als reptes que suposa incorporar tecnologies emergents als entorns educatius, com ara:

• Com treballar la confiança en un entorn de desinformació?
  • Com utilitzar la intel·ligència artificial per potenciar l’educació?
  • Com ens cuidem en un món tan accelerat i ple de pantalles?
  • Com dinamitzar un espai maker escolar per a construir un món millor?
  • Quin és el futur de les biblioteques a l’era digital?
  • Aprendre a programar hauria de ser un dret educatiu?
  • I sobretot, ens preguntarem, què és l’Equitat Digital?

Aquest esdeveniment impulsat per la Fundació Bofill serà el tret de sortida del Laboratori d’Oportunitats Educatives, una eina a disposició de tota la comunitat per a visibilitzar experiències, compartir reflexions poderoses i accelerar solucions que aprofiten les tecnologies per a tancar esquerdes socials. Si vols llegir més sobre Equitat Digital abans de l’acte, et convidem a llegir aquest article i compartir les teves reflexions a les xarxes.

Però sobretot, t’animem a venir presencialment per aprendre, inspirar-te i dir la teva!

PROGRAMA:

15:30h-16:00h - Espai obert interactiu en col·laboració amb Domestic Data Streamers i benvinguda.

16:00h-16:25h - Concert i presentació en directe de Sam Aaron, CEO i creador de Sonic Pi. Amb Versembrant, Marc Sibila i alumnat de l’EDN Navàs.

16:25h-16:45h - Presentació del Laboratori d’Oportunitats Educatives per l’Equitat Digital.

16:45h-17:45h - Taula rodona internacional: “Territoris d’Equitat Digital: les tecnologies al servei de la reducció de les esquerdes educatives”.  Amb:

--> Per aquest espai hi haurà traducció simultània.

17:45h-18:10h - Pausa-cafè i distribució per itineraris. [la tria d’itinerari es farà el mateix dia del festival, per ordre d'arribada, per garantir que tots els espais estan ben aprofitats. Disculpes als que arribareu més tard!]

18:15h-20:00h: Itineris d’Equitat Digital:

• DIÀLEGS- Sala Innovació (auditori - planta baixa):
    • 18:15h- 19:00h - Diàleg 1: Entre la utopia i la distopia: la IA ja està transformant l’educació. Quins son els reptes i per on comencem? Amb Neus Lorenzo i Albert Sabater.
    • 19:15h- 20:00h - Diàleg 2: Plataformització educativa: les solucions digitals ja formen part del dia a dia escolar. Quins son els riscos, oportunitats i alternatives? Amb Simona Levi i Jaume Feliu
  • TALLERS- Sales Aprenentatge i Oportunitats (1r pis):

20:00h-20:30h: Espai lliure per fer xarxa. (pati)

Festival per l'equitat digital. Com eduquem les tecnologies?
    HUB SOCIAL - Fundació Bofill C/ Girona, 34 Interior

Equip