vx0-fb_actes_896x1200-1.jpg
14/02/2024
17:30h - 20:00h

IA per la detecció de riscos educatius. Realitat o ficció?

Avinguda de la Ràpita, 43, 43870 Amposta, Tarragona Veure mapa

Ets un docent, directiu, polític, familiar d'un estudiant, o membre d'una entitat del tercer sector i vols saber si la IA serà una aliada per la detecció de riscos?

L’arribada de la intel·ligència artificial (IA) a l'àmbit educatiu ha fet brollar l’optimisme veient en la IA una oportunitat en la cerca de la justícia i l'equitat. A través de l'anàlisi de grans quantitats de dades, la IA pot anticipar i abordar els riscos associats a alguns fenòmens socials i sistèmics com l'abandonament escolar, la dislèxia i les necessitats educatives especials. Ara bé, no existirà una transformació radicalment equitativa sense una implementació transparent, ètica i planificada. Això vol dir retenir l'eufòria inicial per allò novedós, tenir present que la tecnologia en si no és neutra, i fomentar l’esperit crític, i les alfabetitzacions digitals com a eina per fer front els possibles riscos associats als biaixos o riscos que aquesta comporta. A més, cal tenir present que aquesta incorpori a tothom del sistema educatiu, tenint cura de les comunitats més vulnerables. Per tant, es fa imperatiu preguntar-se i reflexionar sobre com la IA es converteix en una aliada en la transició cap a un sistema educatiu que asseguri l’ús de la tecnologia garantint millors aprenentatges.

17:30 h-17:50 h - Obrim portes i cafè de benvinguda

17:50 h-18:00 h - Benvingudes!

18:00 h-18:45 h - Diàleg exploratori: “Pot la IA ser una aliada en la detecció i la intervenció de noves i millors oportunitats educatives?”

Amb:

Moderat per:

• Coral Regí - Educadora i assessora en transformació educativa.

LA REPRODUCCIÓ EN LÍNIA FINALITZARÀ EN AQUEST MOMENT (el taller no serà retransmès)

18:50 h -19:50 h: Tastets d’experiències i tallers (en construcció)

• Proposta 1 - Com fer de la IA un suport a l'aula: L'expert en l'atenció a la diversitat?

Amb la Crisol Fàbrega descobrirem com la intel·ligència artificial pot ser una aliada a l'aula. Aprendrem a crear prompts efectius per a ChatGPT i a configurar els nostres propis MyGPT, tot adaptant activitats, propostes i avaluacions a les necessitats educatives del nostre alumnat; i així oferir una atenció més personalitzada i millorar l'aprenentatge i l'atenció a la diversitat.

19:50 h - 20:00 h: Tancament i espai de treball en xarxa

Per escalfar motors, compartim amb tu dos recursos:

1. Bateria de referències sobre la IA des d’una perspectiva educativa, crítica i equitativa de l’ús d’aquesta tecnologia.
      2. La guia “Els algorismes a examen”, on trobaràs un primer aterratge en aquest apassionant tema.

T’animem a difondre’ls, compartir les teves reflexions o simplement dir la teva a les xarxes amb l’etiqueta #EquitatDigital

I, si ets un docent que ja fa ús de la IA a l'aula, al centre per impulsar noves oportunitats educatives a infants i joves del teu voltant, et volem conèixer!

#NextGenerationEU #ngeucat

IA per la detecció de riscos educatius. Realitat o ficció?
      Avinguda de la Ràpita, 43, 43870 Amposta, Tarragona

Equip