CANVI DE DATA: 10/11/16
Acte exclusivament online
Accés gratuït i en obert a: www.debats.cat
Podeu participar via Twitter: #debatseducacio
Aquest webinari virtual és continuïtat de la trobada amb el professor Ross Flatt als Debats Educacio del 18/04/2016: Revolucionar l’escola des del Design Thinking i el Joc
Ajuda’ns a preparar el webinari! Participa a l’enquesta: Per motivar des del joc a l’escola, cal afavorir la ludificació lliure o planificar el pensament reflexiu?
Cal motivar l’alumnat des del joc, el plaer i la descoberta, tot explorant la ludificació lliure de l’aprenentatge (Gamificació).
Ludificació o com convertir-ho gairebé tot en joc
Què opineu vosaltres?
Motivar des del joc: superficialitat o reflexió?
Contesteu a: menti.com amb el CODI 576882
Amb la creació de jocs podem establir processos d’aprenentatge continu des de l’acció (Learning by Doing) i desenvolupar un pensament de disseny reflexiu (Design Thinking).
Feedback is Immediate & Ongoing / C. Ross Flatt
En aquest webinar explorarem els principis de la ludificació i l’aprenentatge des de l’acció i el joc, i coneixerem exemples d’escoles i educadors que els apliquen a les aules per promoure l’empatia, l’autonomia i la reflexió:
- Què pot aportar a l’escola el joc i la ludificació (Gamification)?
- Com podem aplicar a l’aula els processos d’aprenentatge des de l’acció (Learning by Doing) i el gaudi?
- Quins principis educatius defineixen l’Aprenentatge Basat en el Disseny de Jocs?
- Quines experiències de joc ajuden a crear empatia, autonomia i reflexió entre l’alumnat?
- Com s’integra l’error i la reiteració del dubte en el joc escolar?
- Quin relació hi ha entre la emoció i la reflexió en el pensament de disseny reflexiu (Design Thinking)?
La Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït i moderat per Neus Lorenzo, que comptarà amb la participació d'experts en l'àmbit de la gamificació:
- Òscar de Paula: Professor i coordinador TAC de FEDAC-Montcada. Treballa amb la ludificació com a metodologia d'aprenentatge per portar tota una dinàmica de classe.
- Imma Marín: Fundadora i Directora de Marinva. Experta en l'aplicació del joc a processos educatius i de formació.
- Oriol Ripoll: Especialista i autor de jocs per a projectes educatius, i professor de creació de jocs a Enti, el grau de videojocs de la Universitat de Barcelona.
- Altres ponents pendents de confirmar.
Hi esteu convidats! No us perdeu aquest webinar interactiu, el seminari en línia per aprofundir en l’ensenyament basat en el disseny de jocs a l’escola.
Per assistir a aquest acte online únicament heu d'entrar en aquesta pàgina el dia i a l'hora programada, tan sols necessiteu connectar-vos amb qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.
Per saber-ne més:
- El professor Ross Flatt va participar el 18/04/2016 en un Debat d’Educació (Revolucionar l’escola des del Design Thinking i el Joc) per explicar la revolucionaria proposta educativa que l’Institute of Play de Nova York està aplicant amb el programa Teachers Quest, basat en el disseny de jocs a l’escola. Les seves solucions didàctiques han fet créixer la motivació entre l’alumnat i el professorat, amb set principis educatius de qualitat que s’han estès a tot el món:
- Tots hi participen (Everyone is a participant)
- El repte és constant (Challenge is constant)
- S’aprèn fent (Learning happens by doing)
- El resultat és immediat i continuat (Feedback is immediate and ongoing)
- L’error es considera una etapa recursiva (Failure is reframed as iteration)
- Tot està interconnectat (Everything is interconnected)
- Sembla que juguem (It feels like play)
- L’Institut del Joc ha desenvolupat el marc de l’aprenentatge basat en la creació de jocs a partir la inclusió, la motivació i l’aprenentatge actiu, on l’alumne és el protagonista. L’enfocament lúdic d’aquesta proposta, lluny de la superficialitat, comporta una profunda autonomia de l’alumnat i una clara coresponsabilitat en el disseny de les solucions educatives.
Us hi esperem! Inscriu-t'hi i no t’ho deixis perdre!!