Equips magnet, motor de canvi: Més de 500 docents participen en la 9a Jornada Magnet

Sota el lema Equips magnet, motor de canvi més de 500 docents de vint-i-cinc centres magnet d’arreu del territori català s’han aplegat al TecnoCampus Mataró. La 9a Jornada Magnet ha esdevingut un espai d'intercanvi, reflexió i trobada per posar èmfasis en la necessitat de cuidar i enfortir els equips docents per avançar com a centre educatiu.

El passat 27 de juny, la novena jornada, sota el lema "Equips Magnet, motor del canvi" va posar en èmfasis en la necessitat de cuidar i enfortir els equips docents per avançar com a centre educatiu. El Programa Magnet és la suma d'esforços compartits per aconseguir l'equitat educativa, i en aquest camí els hi acompanyen des de la coordinació magnet, les administracions, les institucions partner i les famílies, però res d’això seria possible sense la força i el motor intern dels centres, sense un claustre compromès.

Les jornades Magnet són un espai d'intercanvi, reflexió i trobada entre mestres i professorat dels centres que formeu part del programa. Un lloc comú per compartir experiències. Un moment per dedicar temps a repensar reptes i possibilitats per implementar el curs vinent. Una oportunitat per, lluny del tràfec del centre, viure l'ara i aquí i teixir aprenentatges i vincles dins aquesta gran comunitat professional.

La jornada va estar distribuïda en tres blocs. Una primera franja amb la conferència "El benestar docent, clau per a la transformació educativa i l'equitat" d'Aina Tarabini i vuit experiències de centres que ja han acabat el seu procés magnet: l'Escola Tanit, l'Escola Gayarre, l'Escola Montessori, l'Escola Miralletes, l'Escola Saavedra, l'Escola Sant Ignasi, l'Escola Blume i l'Institut Guillem Catà. La segona part de la jornada va proposar vint-i-un tallers dinamitzats per formadors/es magnet, partners o persones properes a la comunitat magnet, i al darrer bloc cada claustre es va trobar per compartir els aprenentatges i propostes sorgides a la jornada.

Cadascun dels més de 500 docents va escollir el seu recorregut, que va ser diferent de la resta de companyes, per tal que allò que s'emportin de la jornada fos únic i permetés un intercanvi posterior al claustre.

TecnoCampus Mataró

El TecnoCampus Mataró ha mantingut una aliança amb l’Escola Rocafonda des del curs 2018-19, a través d’un projecte de transformació educativa centrat en la tecnologia, la ciència, les STEAM i el món maker com a eixos vertebradors. Aquesta aliança va permetre la creació dels Espais FabLab de l‘Escola Rocafonda, que han apropat aquestes disciplines al dia a dia de l’alumnat del centre educatiu.

Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu

MAGNET. Aliances per a l’èxit educatiu” és un programa que involucra centres educatius i institucions de referència en projectes educatius innovadors i de qualitat que aplega 42 centres educatius amb un total de 11.801 alumnes i 2.210 docents de 25 municipis de tot Catalunya.

L’objectiu és acompanyar els centres educatius en el desenvolupament de projectes portats a terme en aliança amb una institució d’excel·lència. Magnet és un programa impulsat conjuntament pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill i l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb ajuntaments com és el cas de Mataró, que també compta amb una altra aliança Magnet, la de l’Escola Peramàs amb el CREAF.

Les institucions que hi participen són institucions capdavanteres en un camp de coneixement específic (ciència, tecnologia, disseny, art, comunicació audiovisual, etc.) que tenen un compromís educatiu amb la societat, i una gran capacitat de transferir innovació i coneixement.