Maria  Calsamiglia

Maria Calsamiglia

Doctora en Medicina Veterinària per la Universitat de Minnesota (EEUU) i professora de ciències d’ESO i Batxillerat durant més de catorze anys, ha dissenyat i dirigit el programa Joves i Ciència de la Fundació Catalunya Caixa (actual Fundació La Pedrera) i coordinat el programa d’excel·lència Ciències i Matemàtiques de la Fundació CELLEX (CiMs+CELLEX). Al programa CiMs-Cellex hi participaven Aula Escola Europea (on ha implementat i coordinat el Batxillerat Internacional) i l’Institut Jaume Vicens Vives. El Batxillerat internacional inclou una mirada holística de l’educació i la importància de les habilitats personals i socials per a assolir un aprenentage significatiu, profund, arrelat a l’experiència de l’aprenent i amb una mirada global.

Els anys 2018-2020 participa en un projecte europeu de recerca (ERC) per definir indicadors d’habilitats socioemocionals i dissenyar una metodologia per integrar el seu desenvolupament en entorns d’aula d’aprenentatge actiu. Fruit d’aquest projecte neix Pentabilities, del qual n’és cofundadora. Actualment és Cap del projecte de Pentabilities, un dels tres programes de suport educatiu que impulsa la Fundació Bofill. Coordina el projecte Aula Recerca i assessora en l'àrea STEM l’Escola Horitzó.