Bases de la crida. Comunitats que eduquen
- Pàgines 12
- Data 29/01/2018
El repte: I si repensen els projectes educatius comunitaris perquè ofereixin més i millors oportunitats educatives per a tothom?
Tots els infants i joves mereixen una educació que els proporcioni el coneixement i les competències per construir trajectòries vitals exitoses. Sabem que perquè això passi és fonamental la qualitat i quantitat del temps educatiu. L’escola per sí sola no pot oferir a tot l’alumnat totes les competències que necessita pel seu desenvolupament ni tampoc pot eliminar les desigualtats socials. La realitat és que molts aprenentatges es donen fora de l’escola: els nois i noies aprenen al llarg i a l’ample de la seva trajectòria educativa, dins i fora de l’escola, en entorns presencials i virtuals i en contextos formals i informals.
Però l’accés a les oportunitats educatives fora de l’escola no és el mateix ni en tots els territoris ni per a totes les famílies.
La diversitat dels temps i espais en els que s’aprèn i la transformació de l’ecosistema d’aprenentatge demanen un enfocament educatiu més integrat i connectat.
La crida Comunitats que eduquen és una activitat en el marc de l’Aliança Educació 360. Aquesta és una iniciativa per crear un model que ofereixi més i millors oportunitats educatives des del territori a l’abast de tothom: promovent pilotatges locals, treballant amb centres, entitats i professionals de la xarxa i trobant solucions pels diferents reptes de construir un aprenentatge connectat, accessible i basat en la trajectòria i interessos de cada infant i jove.
Contingut relacionat
Publicacions, vídeos, actes i posts