fnd-dcs-webfb-1.png

Dossier de premsa: Professionals i experts en educació reclamen al govern impulsar la millora de l’educació de la mà de la recerca i l’avaluació de polítiques

+ Més de 150 professionals i experts en educació i gestió pública signen el manifest Apostem per la recerca per millorar l’educació del país i demanen a la Generalitat una major inversió en recerca educativa i que aquesta s’utilitzi per impulsar la millora educativa.

  • Pàgines 14
  • Data 05/07/2021

+ Més de 150 professionals i experts en educació i gestió pública signen el manifest Apostem per la recerca per millorar l’educació del país i demanen a la Generalitat una major inversió en recerca educativa i que aquesta s’utilitzi per impulsar la millora educativa.

+ Educació és la segona partida més important de la Generalitat, però la inversió en R+D educativa és del 0,27%, lluny del 3,2% de l’àmbit sanitari.

+ El Departament d’Educació no avalua de manera sistemàtica els programes i polítiques que s’impulsen. Per aquest motiu no es coneix si funcionen i s’impedeix la seva millora.

+ Només el 5% dels coordinadors dels grups de recerca en educació creu que la recerca educativa acaba transferint coneixement i incidint en la millora de les polítiques de l’administració.

+ El sistema educatiu desaprofita oportunitats per guanyar en equitat i qualitat perquè no s’utilitza el coneixement disponible per informar les polítiques ni per millorar les pràctiques.

+ El manifest inclou 16 propostes, entre elles:

  • Dedicar un import equivalent a l’1% del pressupost del Departament d’Educació a generar i transferir coneixement rigorós per millorar el sistema educatiu.
  • Posar en marxa l’Agència d’Avaluació i Prospectiva de l’Educació, contemplada a la Llei d’Educació de Catalunya i amb el desplegament aturat des de fa una dècada.
  • Establir que tots els programes i polítiques educatives estiguin fonamentats en dades i coneixement rigorós, i han de comptar amb un pla d’avaluació rigorós, públic i prescriptiu abans de la seva aprovació per millorar el seu disseny i mesurar-ne l’impacte.
  • Cal que l’administració educativa promogui i financiï recerca que respongui als reptes educatius particulars del país, amb incentius per als investigadors i dades accessibles i de qualitat.

Barcelona, 5 de juliol de 2021

Més de 150 professionals i experts en educació i gestió pública reclamen al nou Govern de la Generalitat i al Parlament de Catalunya que posin en marxa mesures per superar la desconnexió entre les polítiques educatives amb la recerca i les evidències, amb l’objectiu d’impulsar la millora i l’equitat del sistema educatiu.

Ho fan en un manifest impulsat per la Fundació Bofill on es proposa el desplegament d’un Pla per a unes Polítiques Educatives Fonamentades, amb 16 propostes clau a desplegar durant aquesta legislatura.

Relacionat: Professionals i experts en educació reclamen al govern impulsar la millora de l’educació de la mà de la recerca i l’avaluació de polítiques

Aquestes propostes provenen de l’informe La recerca al servei d’una política educativa fonamentada, elaborat per Josep M. Vilalta i Núria Comas, i que ha comptat amb les aportacions d’una desena de persones expertes vinculades al món de la recerca educativa, al disseny de les polítiques educatives i a agències de coneixement i investigació.

Entra a recercaperleducacio.cat, suma't a la proposta i comparteix-la!

Signa el manifest

Descarrega l'informe La recerca al servei d’una política educativa fonamentada

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar