Fer política és molt més que aplicar les conclusions de la ciència, però per prendre bones decisions cal servir-se de coneixement rigorós. A Catalunya no hi ha una aposta decidida per fer de la recerca i l’avaluació un instrument clau per a la millora educativa, i això accentua el risc que les decisions sobre les pràctiques i les polítiques educatives es prenguin en base a la tradició o la inèrcia, que es mantinguin vigents pràctiques que s’han demostrat inefectives o que, al contrari, no s’impulsin polítiques que s’han provat efectives.
Per això, més de 800 professionals i experts en educació i gestió pública reclamen al nou Govern de la Generalitat i al Parlament de Catalunya que posin en marxa mesures per superar la desconnexió entre les polítiques educatives amb la recerca i les evidències, amb l’objectiu d’impulsar la millora i l’equitat del sistema educatiu.
Relacionat: Professionals i experts en educació reclamen al govern impulsar la millora de l’educació de la mà de la recerca i l’avaluació de polítiques
Ho fan en un manifest impulsat per la Fundació Bofill on es proposa el desplegament d’un Pla per a unes Polítiques Educatives Fonamentades, amb 16 propostes clau a desplegar durant aquesta legislatura.
Aquestes propostes provenen de l’informe La recerca al servei d’una política educativa fonamentada, elaborat per Josep M. Vilalta i Núria Comas, i que ha comptat amb les aportacions d’una desena de persones expertes vinculades al món de la recerca educativa, al disseny de les polítiques educatives i a agències de coneixement i investigació.
La publicació parteix de l’anàlisi d’un conjunt d’experiències que estan impulsant governs d’arreu del món per garantir que les polítiques públiques es dissenyen tenint en compte coneixement robust. A més, presenta un estat de la qüestió dels mecanismes existents a Catalunya per garantir aquesta connexió entre evidències i política educativa.
Entra a recercaperleducacio.cat, suma't a la proposta i comparteix-la!