La formació de persones adultes és una etapa estratègica en la qual hi ha en joc la millora del nivell educatiu del país, la reducció de les desigualtats socials i el desenvolupament del conjunt de la societat. A Catalunya, la formació de persones adultes, malgrat la seva articulació com a política pública, és un sector força afeblit a conseqüència d’haver estat durant molt de temps en la perifèria de les polítiques educatives.
Notícia: La Fundació Bofill reclama més recursos, reconeixement i lideratge polític per al sector de la formació de persones adultes
A més, requereix una revisió urgent per adequar-se als requeriments actuals de l’aprenentatge al llarg de la vida: des de nous perfils i necessitats de les persones que es volen formar, passant per l’aparició de noves competències clau per a la societat actual, fins a com actualitzar l’organització, la governança i la definició del sector.
Reportatge: “Estem perdent talents i trencant recorreguts vitals quan no garantim una transició entre etapes educatives”
Aquest informe, elaborat per Mariona Estrada, Aleix Caussa i Milena Verrié, analitza els reptes principals de la formació durant l’etapa adulta i identifica les estratègies i actuacions necessàries per fer-hi front. L’informe proposa un nou model de formació al llarg de la vida a Catalunya que integra les xarxes de centres de formació d’adults i les iniciatives comunitàries amb l’objectiu d’estructurar una veritable política de formació en l’etapa adulta.