jg9-informe-72_web_600x740px.jpg

Mai no és tard per aprendre. Reptes i necessitats de la formació durant l’etapa adulta

La formació de persones adultes és una etapa estratègica en la qual hi ha en joc la millora del nivell educatiu del país, la reducció de les desigualtats socials i el desenvolupament del conjunt de la societat. A Catalunya, la formació de persones adultes, malgrat la seva articulació com a política pública, és un sector força afeblit a conseqüència d’haver estat durant molt de temps en la perifèria de les polítiques educatives.

• Pàgines 166
  • Data 01/07/2022
  • ISBN 978-84-123061-9-4

Notícia: La Fundació Bofill reclama més recursos, reconeixement i lideratge polític per al sector de la formació de persones adultes

A més, requereix una revisió urgent per adequar-se als requeriments actuals de l’aprenentatge al llarg de la vida: des de nous perfils i necessitats de les persones que es volen formar, passant per l’aparició de noves competències clau per a la societat actual, fins a com actualitzar  l’organització, la governança i la definició del sector.

Reportatge: “Estem perdent talents i trencant recorreguts vitals quan no garantim una transició entre etapes educatives”

Aquest informe, elaborat per Mariona Estrada, Aleix Caussa i Milena Verrié, analitza els reptes principals de la formació durant l’etapa adulta i identifica les estratègies i actuacions necessàries per fer-hi front. L’informe proposa un nou model de formació al llarg de la vida a Catalunya que integra les xarxes de centres de formació d’adults i les iniciatives comunitàries amb l’objectiu d’estructurar una veritable política de formació en l’etapa adulta.

Publicacions i vídeos

Contingut relacionat