6p3-600_740_eh.png

Dossier de premsa: La Fundació Bofill demana que es revisi el Pla d’Educació Digital

• Dispositius i espais amb connexió i suport per a l’alumnat en centres educatius i equipaments de l’entorn, més hores de tutoria i més mentors pels centres són algunes de les mesures necessàries per impulsar un aprenentatge més efectiu i per reduir les bretxes digitals.
  • Amb aparells, connectivitat, orientacions i capacitacions bàsiques no n’hi ha prou perquè la digitalització serveixi per millorar l’educació. Calen dissenys pedagògics que ajudin a docents i centres a utilitzar les tecnologies amb metodologies actives i competencials.
  • L’aprenentatge híbrid és el model de digitalització amb més bons resultats: impulsa l’aplicació de la tecnologia per actualitzar les pràctiques educatives i afavoreix la implicació, col·laboració i connexió amb els alumnes.

• Pàgines 11
  • Data 14/06/2021

El Pla d’Educació Digital 2020-2023 impulsat pel govern en plena pandèmia suposa un compromís d’actualitzar progressivament les escoles a l’era digital després d’anys de falta d’inversió. L’acceleració del pla ha planificat l'equipació progressiva del sistema amb dispositius i connectivitat a 3r i 4t ESO, a l’FP i al Batxillerat i amb programes de formació en competència digital, elements indispensables per crear les bases de la incipient digitalització educativa. La digitalització accelerada ha exigit un sobreesforç per als centres i docents, que han estat capaços de trobar solucions creatives i flexibles en un context molt advers, i que ara es troben amb el repte d’avançar en aquest procés de transformació digital de l’educació.

Notícia: La Fundació Bofill demana que es revisi el Pla d’Educació Digital amb 15 mesures per convertir la digitalització en una eina de millora dels aprenentatges

Però amb dispositius, connectivitat, orientacions i capacitacions bàsiques no n’hi ha prou per assegurar que la digitalització educativa serveix per millorar els aprenentatges i reduir les bretxes digitals.

Per això, la Fundació Bofill reclama al Departament que impulsi dissenys pedagògics que ajudin a docents i centres a aplicar les tecnologies digitals amb metodologies actives i competencials per evitar que s’utilitzin per reproduir models transmissius.

Descarrega l'informe Educació Híbrida: Com impulsar la transformació digital de l'escola

Catalunya està immersa en un procés de transformació educativa, i la digitalització pot suposar-ne una acceleració o un retrocés. El compromís del nou Govern perquè l’escola no torni a ser com era abans de la pandèmia és una oportunitat per incloure en el Pla d’Educació Digital un ús pedagògic de les tecnologies per a un aprenentatge més competencial, que superi models transmissius i avanci en l’equitat educativa ja des de l’inici del proper curs.