qak-600x740_informes-71.jpg

Com impulsar la transformació digital de l'escola

Els centres educatius tenen la necessitat d’integrar i d’utilitzar de forma eficaç les tecnologies digitals per tal de complir la seva missió essencial: educar els estudiants per viure, participar i progressar en una societat que s’enfronta a grans canvis tecnològics, culturals, econòmics, informatius i demogràfics.

• Pàgines 130
  • Data 15/06/2021
  • ISBN 978-84-123061-8-7

Recupera la jornada Com impulsar la transformació digital de l'escola!

Per aconseguir-ho, cal invertir en infraestructures, dispositius, connectivitats i capacitació, però el camí cap a una digitalització educativa de qualitat i inclusiva no es tracta només d’això. També és imprescindible impulsar dissenys pedagògics que ajudin a docents i centres a utilitzar les tecnologies digitals amb metodologies actives i competencials d’acord amb el procés de transformació educativa en què Catalunya està immersa i reduir les bretxes digitals.

Notícia: La Fundació Bofill demana que es revisi el Pla d’Educació Digital amb 15 mesures per convertir la digitalització en una eina de millora dels aprenentatges

Aquest document proposa un model d’aprenentatge híbrid orientat a garantir l’equitat i la millora dels aprenentatges, amb la finalitat de desenvolupar les habilitats i competències digitals de tot l’alumnat i avançar cap a un model educatiu més flexible, personalitzat i centrat en l’alumne. La proposta delimita objectius, criteris, orientacions i accions clau per articular un model d’aprenentatge híbrid a les etapes de primària i secundària tant a nivell de polítiques públiques com de centres educatius.

L’informe ha estat elaborat per Miquel Àngel Prats i Elena Sintes i amb les aportacions de 10 experts en digitalització educativa: Liliana Arroyo, Annabel Fontanet, Pepe Menéndez, Elena Ojando, Enric Roca, Albert Sangrà, Xavier Sans i Jordi Simón, i ha comptat amb l’assessorament dels Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (Pilar Gargallo i Jordi Puche).

La publicació presenta 44 mesures a desenvolupar per part de l’administració educativa i dels centres educatius, sovint amb la col·laboració d’altres agents com ara els Ajuntaments, entitats comunitàries o Universitats.

Per saber-ne més: