Nota de premsa: “Com t’ha anat avui l’escola?”: què funciona en l’acompanyament familiar a l’escolaritat?
- Data 27/09/2018
L’evidència demostra que comunicar-se amb els fills sobre qüestions escolars, crear ambients i rutines per a l’estudi, projectar expectatives positives sobre l’escola i l’aprenentatge o la lectura compartida té un gran impacte en el seu progrés.
Tenim a casa nostra nombrosos exemples de programes o intervencions d’acompanyament familiar que tracten d’implicar les famílies en l’escolarització dels fills i orientar-les en la direcció adequada. Aquests programes són diversos quant al seu contingut, durada i intensitat, institucions i professionals implicats, perfil de famílies i edat dels fills o metodologies utilitzades.
És important conèixer si aquests programes funcionen. O més concretament, quin tipus de programa funciona millor i per a qui. I, sobretot, reflexionar sobre com podem avançar a casa nostra cap a programes d’acompanyament familiar a l’escolaritat més efectius. Aquests interrogants són a la base del debat públic que aquí presentem.
En el marc projecte Què funciona en educació?, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill han promogut una revisió de revisions i síntesi dels resultats de 14 metanàlisis que inclouen prop de 400 estudis fets arreu del món sobre l’efecte que diferents modalitats i programes d’implicació familiar en l’escolaritat dels fills tenen en els seus assoliments educatius. Els resultats d’aquesta revisió es presentaran en un acte al Palau Robert el proper 2 d’octubre de 2018, a les 18h, que comptarà amb la participació d’autoritats i experts en la matèria.
Dia i hora: dimarts, 2 d'octubre de 2018, de 18:00 a 20:00h
Lloc: Palau Robert - Sala Cotxeres (Passeig de Gràcia, 107, 08008 Barcelona)
Publicacions i vídeos
Contingut relacionat