Hub Social Barcelona (C/Girona, 34 Interior. Barcelona)Veure mapa
Des que es fan proves internacionals a Catalunya, el país mostra uns baixos resultats en comprensió lectora respecte la resta de països de la UE i l’OCDE. Al voltant del 30% de l’alumnat de 4t de primària obté uns resultats baixos o molt baixos, amb importants conseqüències en el rendiment acadèmic de la resta de matèries i en la trajectòria vital i professional.
En l’acte es presentarà l’informe elaborat per Anna Llauradó, “Comprensió lectora: l’assignatura pendent” que fa un repàs rigorós de les dades, fa una revisió d’evidències internacionals, i apunta vies de millora. També es presentarà una agenda de 7 mesures de política educativa per fer un salt en els resultats, amb unes propostes basades en la recerca, que generen acord, i que s’han elaborat en base a la consulta de diferents experts en la matèria. Unes propostes que conjuntament tindrien un impacte pressupostari del 0,4% del pressupost d’educació de la Generalitat de Catalunya i que són viables.
L’acte pretén ser un punt de trobada per tots aquells agents preocupats pels baixos nivells de comprensió lectora, amb l’objectiu de precisar en quin moment estem, quines són les causes, posar en valor les iniciatives d’èxit diferents agents i centres educatius, i debatre al voltant de les propostes viables que podrien revertir la situació.
L’esdeveniment va dirigit a tots aquells compromesos amb la lectura: docents, membres d’equips directius de centres educatius, investigadors, llibreters, bibliotecaris, editors, autors, membres d’entitats comunitàries, entre d’altres.
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.