escolesevidencia300x405.jpg
02/04/2020
15:30h - 17:30h

Creus en una escola que millora gràcies a la recerca?

INS Moisès Broggi de Barcelona Veure mapa

T’imagines un centre educatiu orientat a la millora, que incorpora coneixement rigorós per aprendre i evolucionar? Tens ganes d’innovar a partir d’evidències contrastades sobre com aprèn l’alumnat? T’agradaria aprofitar els resultats de la recerca per reflexionar en equip sobre estratègies d’aula i metodologies docents? Vols tenir eines per poder avaluar-les?

Els docents i els centres educatius disposen d’un ampli ventall de coneixements que posen al servei dels seus alumnes: sobre les necessitats dels estudiants, les seves maneres d’aprendre i relacionar-se, els contextos d’ensenyament-aprenentatge...

Però hi ha un tipus de coneixement i d’evidències, procedents de la recerca educativa, que no acaba arribant als centres educatius o que, quan ho fa, és de manera molt teòrica i descontextualitzada. Ens referim a un coneixement sòlid, contrastat empíricament, que orienta sobre com millorar el funcionament dels centres educatius i afrontar les accions pedagògiques de manera efectiva.

Tenir accés al coneixement de la recerca és clau per al desenvolupament professional, per prendre millors decisions a nivell de centre i potenciar les oportunitats educatives de l’alumnat. T’atreveixes a provar-ho?

Et convidem a la presentació de la convocatòria de les Escoles d’Evidència, una iniciativa que vol apoderar els centres educatius i el professorat com a motor d’accions educatives més efectives i equitatives, basades en la pràctica reflexiva i les evidències procedents de la recerca.

Busquem 30 centres educatius que vulguin fer un salt endavant en l’ús de la recerca com a motor de millora de la pràctica docent i l’aprenentatge de l’alumnat. Amb la participació a les Escoles d’Evidència, els docents gaudiran de formació en l’ús i la generació d’evidències educatives, participaran en espais de debat amb altres professionals de l’educació i rebran el mentoratge d’investigadors i altres persones expertes. A més, podran optar a suport econòmic i a l’acompanyament d’investigadors per pilotar i avaluar un projecte implementat al seu centre.

Escoles d’Evidència és una iniciativa impulsada i gestionada per la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d'Educació, l’Institut Català d’Avaluació de Polítiques Públiques (Ivàlua) i la Fundació Jaume Bofill.

L'acte estarà conduït per Estel Marín, cap del Servei de Recerca Educativa del Departament d’Educació. Miquel Àngel Alegre, Cap de Projectes de la Fundació Jaume Bofill, ens explicarà de quina manera l’evidència pot ser una aliada en la millora de la pràctica docent i de les oportunitats de l’alumnat. Núria Comas, coordinadora de la convocatòria, exposarà com funcionarà el programa i què cal fer per a participar-hi.

Mestres i recercadors presentaran 3 experiències inspiradores d’investigacions en les quals centres educatius i grups de recerca han col·laborat per generar un coneixement orientat a la millora i a l’apoderament del professorat i del centre.

• Personalització i competència digital. L’experiència de la Manresada
  • Habilitats socioemocionals: com desenvolupar-les i avaluar-les. El sistema Pentabilities
  • Fonamentar el treball cooperatiu i els itineraris d’aprenentatge. El projecte Aprenem del SUMMEM

Finalment, Jordi Sanz, analista d’Ivàlua, tancarà l’acte engrescant-nos i posant l’Evidència a prova, en un espai en què començarem a imaginar com el coneixement procedent de la recerca pot revolucionar l’acció educativa al nostre centre. La clausura de l’acte anirà a càrrec per la directora general d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació, Mar Camacho.

L'acte tindrà lloc el dijous 2 d’abril de 17.30 h a 19.30 h a la Sala d’Actes de l’INS Moisès Broggi de Barcelona i es podrà seguir tant per Twitter amb l’etiqueta #EduEvidències, com via streaming a través del web de la Fundació Jaume Bofill.

No ho dubtis més! Inscriu-te a l’acte i no t’ho deixis perdre!

Accés lliure i gratuït.

Creus en una escola que millora gràcies a la recerca?
INS Moisès Broggi de Barcelona