webinar_charleslead_0.jpg
11/10/2016
16:00h - 17:00h

Resoldre problemes: com s’ensenya i com s’aprèn?

debats.cat   Veure mapa

Acte exclusivament online a www.debats.cat. Accés gratuït i en obert.

El proper dimarts, 11 d'octubre de 18:00h a 19:00h (GMT+1), us convidem a aquest nou seminari web sobre com ensenyar l'alumnat a resoldre problemes.

Després del debat amb Charles Leadbeater sobre la resolució de problemes en educació i tenint en compte el Marc de referència desenvolupat per l'OCDE per la col·laboració en la resolució de problemes ens volem preguntar si: Donem instruccions, o posem reptes?

Es pot ensenyar a resoldre problemes explicant pas a pas cada procés amb seqüències i models instruccionals, com en el procés de disseny (Design Thinking)?

Què opineu vosaltres?

Resoldre problemes: com s'ensenya i com s'aprèn?

Contesteu a: menti.com amb el CODI 650221

L'alumne aprèn a resoldre problemes nous i emergents si el posem en situació de repte constant, per desenvolupar el pensament creatiu (Creative Thinking)?

En aquest seminari web compartirem dubtes, idees i suggeriments amb docents i educadors que treballen el tema en primera línia, com per exemple:

• Què entenem a l'educació per "resoldre problemes"?
  • Què podem fer a l'escola per passar de les "instruccions del professor" al "pensament inquisitiu de l'alumnat"?
  • Com ha evolucionat l'enfocament educatiu en el tractament dels repte i l'error?
  • Quin conflicte hi ha en fer ús de la lògica i la creativitat en la resolució de problemes?
  • Com s'integra la resolució de problemes al currículum escolar?
  • Quin desplegament emocional acompanya a les actituds del alumne en repte?

La Fundació Jaume Bofill i la Universitat Oberta de Catalunya us conviden a aquest webinar conduït i moderat per Neus Lorenzo, que comptarà amb la participació dels següents experts:

• Noa Padín, mestra i cap d'estudis de l'escola dels Encants de Barcelona. Aquest centre és un dels pioners en el treball i aprenentatge per reptes a Catalunya.
  • Xavi Badenes, economista i professor de secundària a l’escola Dominiques de Barcelona. Innovador i expert en la recerca educativa Sangakoo (aplicació web per a l'aprenentatge de les matemàtiques amb una metodologia innovadora basada en la pràctica creativa dins d'un ecosistema col·laboratiu). Podeu consultar la presentació aquí.
  • Jordi Domènech, biòleg i professor de ciències a l'Institut de Granollers. Formador de professorat al Departament d'Ensenyament.
  • Mónika Horch, misionera HSF Nazaret, experta en en aprenentatge basat en problemes i representant del Col·legi Montserrat de Barcelona.

Per assistir a aquest acte online únicament heu d'entrar a la pàgina www.debats.cat el dia i a l'hora programada, tan sols necessiteu connectar-vos amb qualsevol dispositiu amb connexió a Internet.

Us hi esperem!

Inscriu-t'hi i no t’ho deixis perdre!

Com participar al webinar?

Documents del seminari web:

- El Dr. Charles Leadbeater participa el proper 14/09/2016 en un dels Debat d’Educació, dedicat a les experiències educatives per passar de l’ensenyament instructiu a preparar l’alumnat per identificar i resoldre problemesi comparteix experiències internacionals en el seu document d’accés lliure (informe gratuït), The problem Solvers

- La OCDE ha desenvolupat un Marc de referència per la col·laboració en la resolució de problemes, amb uns indicadors propis i adaptats a les proves PISA des del 2015 (document públic)

- El Departament d’Ensenyament prioritza la resolució de problemes a l’educació obligatòria, i posa a disposició dels docents exemples materials de reflexió educativa: “La pregunta clau no és què he de fer per ensenyar millor, sinó què he de fer per què els meus alumnes aprenguin més i millor” (exemple a la presentació del decret de Primària, 2015)

- Presentació del Xavier Badenes.

Resoldre problemes: com s’ensenya i com s’aprèn?
debats.cat

Equip