Benestar docent i 11 palanques per avançar en equitat, a l’Anuari Bofill 2022
01/12/2022
Fa anys que diagnostiquem el sistema educatiu, els seus punts forts i febles, tractant d’identificar els grans reptes i àmbits de millora per avançar en les oportunitats educatives.
Amb aquesta estratègia la propera tardor publicarem l’Anuari 2024, que analitzarà els principals indicadors de l’educació i l’impacte en les desigualtats d’aspectes que van més enllà de l’aula. Hi han intervingut referents de molts àmbits diferents.
Recuperem el darrer anuari publicat, l’Anuari 2022: Els reptes de l’educació a Catalunya, que parteix de què cap reforma és viable, creïble i sostenible si no pren en consideració les condicions materials i subjectives en les quals s'ha d'implementar.
Una política educativa compromesa amb combatre les desigualtats i la millora educativa ha de posar inexorablement la cura al centre del discurs i de l’acció. L’èxit d’una proposta pedagògica depèn de la capacitat de centres i docents d’atendre les situacions d’aprenentatge i allò que fa sentit per l’alumnat. De la mateixa manera, l’èxit d’un pla o d’una política de l’Administració dependrà de si el seu disseny i implementació tenen en compte les motivacions i condicions de treball del professorat.
Per tant, per aconseguir l’equitat i la justícia en el sistema calen reformes que tinguin en compte la veu dels i les docents, les condicions en què exerceixen la seva professió i el seu desenvolupament professional.
Vols saber-ne més?
- Descarrega l'Anuari 2022: Els reptes de l'educació a Catalunya
- Llegeix la notícia Les reformes educatives només són viables i sostenibles si promouen el benestar i la implicació del professorat amb els recursos i suports necessaris
- Llegeix l'article d'Aina Tarabini El repte principal: tenir cura de l'educació, en les polítiques i en les pràctiques