Infografia: L’escola concertada a Catalunya, en dades

Catalunya es troba entre els 7 sistemes educatius de l’OCDE amb un major pes d’educació concertada. Actualment, aquesta representa el 31,5% del total de la matrícula, percentatge que s’eleva al 54,4% a Barcelona ciutat.

La recerca internacional demostra que els models de provisió mixta (pública i privada subvencionada) com el català tendeixen a augmentar la segregació escolar i les desigualtats educatives.

En comparació amb el sector públic, el sector concertat escolaritza, de mitjana, un percentatge molt inferior d’alumnat desafavorit des del punt de vista educatiu o social, com ara l’alumnat beneficiari de beques menjador, d’origen immigrant o amb necessitats específiques de suport educatiu.

Relacionat: Consulta el recull d'infografies interactives L'escola concertada a Catalunya, en infografies

En aquesta infografia de l'informe La concertada a debat recollim algunes de les principals dades sobre l'escola concertada a Catalunya:

Aquesta infografia és fruit de l'informe La concertada a debat, que analitza la regulació dels concerts educatius a Catalunya i la compara amb altres sistemes educatius per identificar aquelles dimensions de la regulació educativa en què el sistema català de concerts té marge de millora, especialment en clau d’equitat.

Si vols saber-ne més: