Infografia: El finançament de l’escola concertada

El sistema educatiu català està infrafinançat. I a aquest dèficit de finançament s’hi suma una política de distribució dels recursos que no té en compte les diferències en les necessitats socials i educatives dels centres educatius i el seu alumnat.

A més, els mecanismes de finançament al sector concertat no s’han fet servir estratègicament per garantir la seva corresponsabilitat en l’escolarització de l’alumnat socialment desafavorit i en la lluita contra la segregació escolar.

Catalunya està entre les cinc comunitats autònomes que més pressupost públic destinen a l’educació concertada. Però el sistema català de concerts encara està regulat per una normativa obsoleta (el decret de concerts, de l’any 1993) que impedeix avançar cap als objectius d’equitat i qualitat del sistema educatiu.

Relacionat: Consulta el recull d'infografies interactives L'escola concertada a Catalunya, en infografies

En aquesta infografia de l'informe La concertada a debat hi pots consultar algunes de les principals dades sobre el finançament de l'escola concertada a Catalunya:

Aquesta infografia és fruit de l'informe La concertada a debat, que analitza la regulació dels concerts educatius a Catalunya i la compara amb altres sistemes educatius per identificar aquelles dimensions de la regulació educativa en què el sistema català de concerts té marge de millora, especialment en clau d’equitat.

Si vols saber-ne més: