Infografia: Les desigualtats socials i educatives en la transició a l'educació postobligatòria

Notícies

La transició de l'etapa obligatòria a la postobligatòria és un dels moments més rellevants en la reproducció de desigualtats socials, i determinant de les oportunitats educatives dels i les joves. A Catalunya, aquest moment de transició es crític per explicar dinàmiques d'abandonament escolar, ja que és un període de canvi i de vulnerabilitat en què processos socials i educatius poden generar disrupcions en les decisions de continuïtat educativa dels estudiants.

Relacionat5 claus per entendre l'abandonament escolar a 4t de l'ESO a Catalunya

Preguntar-se qui son els alumnes més afectats per l'abandonament escolar implica abordar-lo des d'una visió de justícia social. L'abandonament escolar afecta en major mesura als alumnes de grups socialment i educativament vulnerables i, per tant, hi ha una sèrie de factors estructurals i d'ordre escolar que neguen oportunitats educatives a aquests col·lectius.

La infografia que us presentem a continuació, basada en l’informe L’abandonament a 4t d’ESO: les desigualtats en la transició a l’educació postobligatòria es posa en focus les dificultats del sistema educatiu Català per garantir el dret de continuïtat educativa a estudis postobligatoris per a diferents perfils d'alumnat. Particularment, ens preguntem: Qui abandona a 4t d’ESO i quines característiques socials i educatives de l’alumnat es vinculen amb una major probabilitat d’abandonar a 4t d’ESO?


Per saber-ne més:

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar