Infografia: 5 claus per entendre l'abandonament escolar a 4t de l'ESO a Catalunya

La transició de l'etapa obligatòria (4t de l'ESO) a la postobligatòria (Cicles Formatius de Grau Mitjà (CFGM) o Batxillerat) és un dels moments més determinants de la trajectòria educativa dels i les joves. L’abandonament en aquesta etapa genera un procés de desvinculació escolar que dificulta que aquests joves es reenganxin posteriorment al sistema educatiu. L’any 2020, el 61% de l’alumnat de 19 anys que havia deixat els estudis ho havia fet durant l’ESO i principalment en acabar 4t d’ESO. Per tant, el gruix d’abandonament s’acumula precisament en aquest moment de transició. Aquesta no continuïtat educativa té importants costos personals per als joves que ho pateixen i també per al conjunt de la societat. És, per tant, un aspecte clau en termes de justícia social i una forma de proporcionar les eines als joves perquè puguin desenvolupar trajectòries vitals autònomes i satisfactòries. 

Aquesta infografia és fruit de l'informe “L’abandonament a 4t d’ESO: les desigualtats en la transició a l’educació postobligatòria” que aporta evidència sobre una etapa fins ara poc analitzada des del punt de vista quantitatiu: la no continuïtat educativa després 4t ESO a estudis postobligatoris (tots aquells alumnes que després de 4t d’ESO no accedeixen al batxillerat o els CFGM).

Relacionat: Llegeix la notícia "L’any 2020, el 61% de l’alumnat de 19 anys que havia deixat els estudis ho havia fet principalment en acabar 4t d’ESO"


Per saber-ne més: 

Notícies

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar