Per una política de noves oportunitats que garanteixi l'excel·lència i que parteixi del coneixement

Notícies

RECERCA I ACCIÓ! | L'EDITORIAL

Sabem que les trajectòries educatives per construir la identitat dels aprenents no són lineals. Tanmateix, acceptar-ho amb rigor posa en tensió les institucions i les polítiques educatives.

A hores d’ara el sistema escolar no està donant resposta a un conjunt de joves que senten que els estudis no són per a ells i els abandonen prematurament.

I un recurs com les escoles o centres de Noves Oportunitats és decisiu en la vida d’aquests joves, després d’una experiència que pot haver estat d’infern. Com a sistema educatiu, hem d’aprendre que cal explorar les impossibilitats i inventar camins nous, abans de rendir-nos a l’homogeneïtzació i protocol·lització, i dissenyar entorns d’aprenentatge des de la co-creació i amb l’empresa.

Les xifres, i sobretot les paraules dels joves, ens demostren l’èxit de les Noves Oportunitats. Sabem que aquest èxit va més enllà del rendiment. També sabem de la força de la continuïtat educativa, que és el trampolí per millorar l’ocupabilitat. Ens cal defensar una mirada prospectiva que ens ajudi a plantejar escenaris de futur apostant per polítiques estructurals, amb coherència transversal, i un desenvolupament legislatiu amb fórmules administratives i econòmiques que garanteixin l’excel·lència del treball amb aquells col·lectius amb majors dificultats.

I tot plegat, cal fer-ho tenint en compte el coneixement i l’experiència de què ja disposem a hores d’ara.

Aquesta és l'editorial del primer butlletí de 'Recerca i acció!': Com facilitem el retorn a l'educació? Les noves oportunitats a la llum de la recerca. No te'l perdis! 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar la informació que es fa pública al nostre lloc web i recopilar informació estadística. Si es continua navegant, considereu que s’accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració i obtenir més informació aquí.

Acceptar