Reforç escolar per a l'equitat educativa
ObertDiagnosi sobre la situació del reforç escolar a Catalunya, en què volem identificar què cal fer per posicionar el reforç escolar com un element clau en el combat contra les desigualtats educatives i, per tant , com a eix d’actuació d’una política educativa orientada a l’èxit educatiu.
Actualment el reforç escolar és un recurs compensatori no articulat en la política educativa, sobre el qual no hi ha una diagnosi feta per Catalunya, amb un marc d’actuació molt fragmentat, sense estàndards de qualitat i que no aconsegueix revertir els mals resultats educatius ni ser una política compensatòria efectiva.
Aquest projecte de recerca vol fer una anàlisi de la situació actual del reforç escolar, identificar agents i tipus d’actuacions que realitzen, determinar quin són els elements clau per a la seva efectivitat, i ubicar el paper d’aquest tipus de suport en el marc de la innovació educativa comunitària. El treball es desenvoluparà en col·laboració amb persones, entitats i institucions implicades en aquest àmbit, amb qui analitzarem els reptes i propostes per redefinir el què, com i perquè del reforç educatiu.
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
-
Elena Sintes
Cap de projectes
Doctora en Sociologia i llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona. Amb una àmplia trajectòria com a investigadora en polítiques públiques de temps i educació, ha treballat fent recerca a la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelo…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Alba Castejón
Alba Castejón Company, llicenciada en Pedagogia per la UB i Màster en Educació per la UAB. Professora Associada al Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB. Investigadora del Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) de la UAB.
Veure’n més
-
Marta Curran
Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, professora i investigadora de Sociologia de l’Educació de la UCM i el GEPS-UAB.
Veure’n més