Educació i estabilitat laboral a Catalunya. Mobilitat entre ocupació estable, inestable i no ocupació, 2002-2012 (PaD)
CompletatEl Panel de Desigualtats socials a Catalunya (PaD) és una enquesta que, pel seu caràcter longitudinal, permet una mirada única sobre les transicions dels individus. A la recerca "Educació i estabilitat laboral a Catalunya. Mobilitat entre ocupació estable, inestable i no ocupació, 2002-2012" s'analitza la mobilitat dels individus entre tres estats de relació amb l'ocupació, en funció del grau d’estabilitat: absència de vincle, vincle inestable i vincle estable amb el mercat de treball. O dit d'una altra manera: les transicions ocorregudes entre la no ocupació, el treball temporal i el treball fix al llarg del període d’estudi.
L'objectiu principal de la investigació és determinar la influència de l’educació reglada i la formació continuada sobre les transicions entre els diferents estats de relació amb l'ocupació. Així mateix, l’estudi també es proposa aclarir l’efecte d’altres factors com ara l’edat, el sexe, l’experiència laboral i la classe social d’origen, en el vincle que s'estableix amb el mercat de treball. S'analitza el cas català amb dades del PaD de l'any 2002 al 2012, un període que permet contrastar la relació amb el mercat de treball en època de bonança i en època de crisi. L'estudi està sent conduït pel Grup de Recerca en Desigualtats en Salut, Ecologia - Employment Conditions Network (GREDS-EMCONET) de la Universitat Pompeu Fabra, encapçalat per Joan Benach.
En el marc de la recerca, tot aprofitant l’alt nivell metodològic i tècnic del grup GREDS-EMCONET, s’ha fet una guia introductòria a l’anàlisi longitudinal. Aquesta guia vol contribuir a popularitzar la recerca longitudinal, tot familiaritzant els investigadors i investigadores amb les tècniques d’anàlisi que es troben al seu abast en aquest àmbit. A més de fer una classificació d’aquest tipus de tècniques, s’ofereixen indicacions sobre alguns aspectes generals i es desenvolupen exemples pràctics, dels quals es posen a disposició els fitxers de dades necessaris per seguir-los.
Publicacions
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Laia Pineda
Llicenciada en sociologia (UAB) i postgrau en desenvolupament local i regional (UB). Els anys 2014-15 va formar-se en lideratge i innovació social a les organitzacions no governamentals (ESADE-URL). Des de l’any 2016 treballa com a cap de projectes a l’Institut Infància i Adolescència de Barcel…
Veure’n més
-
Laura Morató
Coordinadora de projectes
Coordinadora de projectes FormacióVaig fer Sociologia a la Universitat de Barcelona (UB) i tinc el Diploma d'Estudis Avançats en Sociologia per la mateixa universitat, també sóc experta en mètodes avançats d'estadística aplicada per la UNED i postgrau en docència universitària per la UB.Exper…
Veure’n més