

La recerca internacional demostra que els models de provisió mixta, com el català, tendeixen a augmentar les desigualtats i la segregació escolar, i requereixen una regulació eficaç per reduir-les o compensar-les.
Investigador Ramón y Cajal al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus àmbits d’especialització són la política educativa, les desigualtats en l’àmbit educatiu i la planificació educativa.
Involucrats a la iniciativa
La recerca internacional demostra que els models de provisió mixta, com el català, tendeixen a augmentar les desigualtats i la segregació escolar, i requereixen una regulació eficaç per reduir-les o compensar-les.
Dades obertes per a la recerca en educació vol generar coneixement sobre les bases de dades que serien útils per a la recerca, la manera d’accedir-hi i l’opinió de la comunitat investigadora sobre les dades obertes.
Programa que té com a objectiu assessorar i acompanyar municipis per la millora de les polítiques educatives locals per tal d'assolir una escolarització equilibrada que faci possible parlar d'igualtat d'oportunitats i millora dels resultats educatius.
La recerca Formació Professional i Ocupació a Catalunya parteix d'una revisió d'indicadors des d'una perspectiva comparada i internacional per tal d'aportar dades i evidència rellevant per l'FP a Catalunya. La recerca permet desmentir alguns tòpics sobre l'FP i aporta coneixement útil a la millora del model actual d'FP.
Anàlisi a fons les dades PISA 2012, sempre des de la mirada de la desigualtat i cercant fórmules que millorin la qualitat educativa del nostre país.
Aquesta recerca té com a objectiu principal sistematitzar l’evidència internacional sobre aquells factors institucionals que es consideren clau per tal d’assegurar una implementació efectiva d’una política de formació dual.
Contingut relacionat
Ha format part dels actes següents
05/02/2015 17:30h - 19:30h
Palau Robert
Més informació
Estigues informat