Desigualtats Educatives a Catalunya (PISA 2012)
CompletatEl Programme for International Student Assessment (PISA; Programa per l'Avaluació Internacional dels Estudiants) impulsat per l'OCDE és un dels programes més importants a escala internacional pel que fa a l'avaluació del rendiment acadèmic d'estudiants de 15 anys en tres àmbits específics: les matemàtiques, la lectura i les ciències.
PISA contribueix a detectar i definir aquells aspectes del sistema educatiu (gestió dels centres escolars, disseny de la pràctica educativa, estil d'aprenentatge dels estudiants, entorn social, cultural i econòmic dels centres educatius i de l'alumnat,..) que inhibeixen o potencien les situacions de desigualtat educativa. L'enquesta es passa cada 3 anys a una mostra representativa de cada estat membre de l'OCDE i Catalunya compta amb una mostra representativa de país.
L'anàlisi de resultats PISA en clau catalana és una cita obligada pel món de l'educació i la Fundació Jaume Bofill, en base a una anàlisi rigorosa de les dades, busca fonamentar i enriquir el debat amb la comunitat educativa sobre quins són els reptes i quines poden ser les mesures que millorin la qualitat educativa del nostre país. L'anàlisi de les dades PISA 2009 es va centrar en alguns temes clau en l'escola del nostre país com l'excel·lència i el fracàs escolar, l' alumnat desafavorit i la resiliència educativa, els hàbits lectors i les estratègies d'aprenentatge, i l'alumnat d'origen immigrat i el rendiment en la lectura. Ara és l'hora d'analitzar a fons les dades PISA 2012, sempre des de la mirada de la desigualtat i cercant fórmules que millorin la qualitat educativa del nostre país.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Per què ens cal un pla per a l'equitat educativa?
Per què ens cal un pla per a l'equitat educativa?
04/03/2015 17:30h - 19:30h
Palau Macaya
Més informació -
Equitat i resultats educatius a Catalunya. Informe Bofill d'explotació de les dades PISA 2012
Equitat i resultats educatius a Catalunya. Informe Bofill d'explotació...
Us informem que el dimecres 18 de febrer de 2015, a les 10.30 h a la Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès, planta baixa (Canuda, 6, Barcelona) es durà...
18/02/2015 09:30h - 10:00h
Sala Jacint Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Mònica Nadal
Directora de recerca
Directora de recerca Formació Llicenciada i Màster en Sociologia per la UAB i M.Phil en Women Studies pel Trinity College de Dublin (Irlanda). Experiència Des del maig del 2014 soc directora de l'àrea de recerca de la Fundació Bofill. Del 2009 al 2014 vaig ser cap de prospectiva (2009-2014) i pr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Xavier Bonal
Xavier Bonal i Sarró, és Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i Special Professor of Education and International Development a la Universitat d’Amsterdam. És director del Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (…
Veure’n més
-
Alba Castejón
Alba Castejón Company, llicenciada en Pedagogia per la UB i Màster en Educació per la UAB. Professora Associada al Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social de la UAB. Investigadora del Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) de la UAB.
Veure’n més
-
José Luis Castel
José Luis Castel Baldellou és mestre d'educació primària i formador. Coautor de l'estudi Equitat, excel·lència i eficiència educativa a Catalunya. Una anàlisi comparada.
Veure’n més
-
Adrián Zancajo
Investigador Ramón y Cajal al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus àmbits d’especialització són la política educativa, les desigualtats en l’àmbit educatiu i la planificació educativa.
Veure’n més