Dades obertes per a la recerca en educació
CompletatEstem convençuts que la recerca és necessària per conèixer la realitat educativa del país, avaluar-ne els resultats i, conseqüentment, poder proposar mesures de millora quan calgui. La recerca fa el pas necessari entre les dades en brut i el coneixement. Per això, cal que les dades que la permeten estiguin a l’abast, sempre que sigui possible, de la comunitat investigadora.
Dades obertes per a la recerca en educació vol generar coneixement sobre l’accés a les bases de dades necessàries per a la recerca. Volem posar l’accent en quines bases de dades hi ha disponibles i quins criteris s’usen per cedir-les per a la recerca, al mateix temps que copsar l’opinió de la comunitat investigadora del país sobre l’accés a les bases de dades sobre educació. Amb aquesta finalitat, hem fet la primera enquesta a investigadors i investigadores del país sobre aquest tema, en podeu consultar els resultats. En el marc del projecte també s'ha fet un seminari amb experts, investigadors i convidats de l'administració pública, no us en perdeu les reflexions. El "Manifest per a l'accés a les dades en educació" és el fruit d'aquestes i d'altres activitats que s'han realitzat en el marc del projecte.
Publicacions
Actes
Actes anteriors
-
Hi hauria d’haver accés obert a les dades d’educació per a la recerca?
Hi hauria d’haver accés obert a les dades d’educació per a la...
Quines bases de dades estan disponibles per a fer recerca en educació? Quines es fan servir? Amb quins criteris s'hi pot accedir? Quines recerques es podrien fer si...
28/11/2014 17:00h - 17:00h
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Laura Morató
Coordinadora de projectes
Coordinadora de projectes FormacióVaig fer Sociologia a la Universitat de Barcelona (UB) i tinc el Diploma d'Estudis Avançats en Sociologia per la mateixa universitat, també sóc experta en mètodes avançats d'estadística aplicada per la UNED i postgrau en docència universitària per la UB.Exper…
Veure’n més
-
Laia Pineda
Llicenciada en sociologia (UAB) i postgrau en desenvolupament local i regional (UB). Els anys 2014-15 va formar-se en lideratge i innovació social a les organitzacions no governamentals (ESADE-URL). Des de l’any 2016 treballa com a cap de projectes a l’Institut Infància i Adolescència de Barcel…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Ignasi Labastida
Doctor en Física per la Universitat de Barcelona (UB). Cap de l’Oficina de Difusió del Coneixement i la Unitat de Recerca del CRAI de la UB. Responsable del projecte Creative Commons a Espanya des de l’inici al 2003. Membre del consell d’administració de l’associació europea Communia a favor del D…
Veure’n més
-
Ismael Peña-López
Doctor en Societat de la Informació i del Coneixement per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB), Màster en Ecoauditories i Planificació Empresarial del Medi Ambient (IIE) i postgrau en Ge…
Veure’n més
-
Julià Minguillón
Doctor en Enginyeria Informàtica per la Universitat Autònoma de Barcelona, on també ha exercit de docent. Actualment és professor propi de la Universitat Oberta de Catalunya i dirigeix el projecte MAVSEL sobre mineria, anàlisi i visualització de dades basades en models socials de l’e-l…
Veure’n més
-
Adrián Zancajo
Investigador Ramón y Cajal al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus àmbits d’especialització són la política educativa, les desigualtats en l’àmbit educatiu i la planificació educativa.
Veure’n més