Un nou model de formació professional dual per a Catalunya: Reptes en el disseny i implementació de la reforma
CompletatAmb aquet treball els autors han pretès establir quins són els principals reptes que ha de solucionar un sistema educatiu que vulgui dissenyar i implementar una política de formació dual efectiva i quines són les condicions que ho fan possible. Per donar resposta a aquestes qüestions, s’analitza i sistematitza l’evidència internacional per posar en relleu els factors institucionals clau que han d’assegurar la implementació efectiva d’una política de formació dual. Quan es parla dels factors institucionals ens referim al conjunt de cossos administratius, normes i actors socials, així com a les pautes de relació entre ells, que configuren el marc institucional de governança del sistema de formació professional. Per tal de dur a terme aquesta tasca s'ha fet servir una versió adaptada de la metodologia de la revisió sistemática de literatura.
En el marc del treball sobre la formació professional dual que està duent a terme la Fundació Jaume Bofill, al mes de novembre es va celebrar el seminari "FP dual a Catalunya: Quin model d'FP dual necessita Catalunya?". Aquest seminari ha congregat a centres i la comunitat educativa d'FP dual, empresaris i representants dels centres de treball que acullen els aprenents, decisors i gestors de l'administració educativa i econòmica i als sindicats.
Publicacions
Video
No t’ho perdis
Actes
Actes anteriors
-
Quin model de formació professional dual necessita Catalunya?
Quin model de formació professional dual necessita Catalunya?
05/02/2015 17:30h - 19:30h
Palau Robert
Més informació
Notícies
Estigues informat
Coordinació
Coordinadors del projecte
-
Fathia Benhammou
Directora de programes
Mestra especialitzada en Educació Infantil per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Màster en Exclusió Social, Diversitat Cultural i Intervenció Socioeducativa per la Universitat de Girona (UdG). Té una llarga experiència en el treball social i educatiu amb adolescents d’origen immigrat…
Veure’n més
-
Marta Arànega
Marta Arànega, coordinadora de les primeres i segones jornades d'Educació Avui (2012-2014, respectivament).
Veure’n més
-
Anna Jolonch i Anglada
Anna Jolonch i Anglada, doctora en Educació per la Universitat de París VIII i va exercir com a cap de recerca de la Fundació Jaume Bofill.
Veure’n més
-
Òscar Valiente
Òscar Valiente, sociòleg. La seva especialitat acadèmica és la Sociologia de la Política d'Educació i treballa en els àmbits internacional i de política comparada. Du a terme investigació quantitativa des de la perspectiva de l’economia política crítica. Els seus interessos de recerca inclouen la …
Veure’n més
-
Paula Veciana
Llicenciada en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i màster en Estudis Internacionals per la Universitat de Barcelona (UB) i en Economia Aplicada per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional en el sector social. Ha tr…
Veure’n més
Equip
Equip del projecte
-
Chris Brown
Chris Brown és John Adams Research Fellow al Institute of Education, University of London. Ha treballat tant al Regne Unit com en institucions internacionals per examinar com l'evidencia científica pot millorar la formulació i la implementació de polítiques.
Veure’n més
-
Adrián Zancajo
Investigador Ramón y Cajal al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus àmbits d’especialització són la política educativa, les desigualtats en l’àmbit educatiu i la planificació educativa.
Veure’n més
-
Rosario Scandurra
Rosario Scandurra és llicenciat en Ciències Polítiques, màster en Polítiques públiques i socials per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Johns Hopkins University i becari predoctoral FI en la Universitat de Barcelona (UB).
Veure’n més