La concertada a debat
ObertL’educació concertada va ser instaurada fa gairebé quaranta anys, un període en què Catalunya s’ha situat entre els set països de l’OCDE amb un pes més elevat de matrícula a escoles privades dependents de fons públics, per darrere dels Països Baixos, el Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Xile i Corea. La recerca internacional demostra que els models de provisió mixta, com el català, tendeixen a augmentar les desigualtats i la segregació escolar, i requereixen una regulació eficaç per reduir-les o compensar-les.
L'informe La concertada a debat analitza la regulació del model català de concerts educatius i el compara amb altres sistemes educatius en els quals el sector privat subvencionat té un pes rellevant sobre el conjunt de la provisió educativa a primària i/o secundària. Aquesta comparativa permet identificar aquelles dimensions de la regulació educativa en què el sistema català de concerts té marge de millora, especial-ment en clau d’equitat. A més, l’estudi també analitza els principals debats i processos de reforma desenvolupats recentment en altres països per tal d’identificar-hi les tendències i opcions polítiques preferides adoptades amb l’objectiu de millorar el sistema educatiu en clau d’equitat.
Blog
Llegeix els articles relacionats
Publicacions
Notícies
Estigues informat
Autors
Autors del projecte
-
Adrián Zancajo
Investigador Ramón y Cajal al Departament de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona. Els seus àmbits d’especialització són la política educativa, les desigualtats en l’àmbit educatiu i la planificació educativa.
Veure’n més
-
Antoni Verger
Antoni Verger i Planells, Catedràtic de Sociologia de la Universitat Autònoma de Barcelona i investigador ICREA Acadèmia en els àmbits de la política educativa i de l’educació comparada. És editor principal de la Journal of Education Policy i del World Yearbook of Education. Coordina el Màster E…
Veure’n més
-
Clara Fontdevila
Doctora en Sociologia per la Universitat Autònoma de Bar-celona. Actualment és investigadora en Política educativa de la Universitat Autònoma de Barcelona i la University of Glasgow. Ha col·laborat com a investigadora i consultora amb diferents organizacions com Education International, UNES…
Veure’n més