Fundació Bofill

La concertada a debat

Obert

L’educació concertada va ser instaurada fa gairebé quaranta anys, un període en què Catalunya s’ha situat entre els set països de l’OCDE amb un pes més elevat de matrícula a escoles privades dependents de fons públics, per darrere dels Països Baixos, el Regne Unit, Irlanda, Bèlgica, Xile i Corea. La recerca internacional demostra que els models de provisió mixta, com el català, tendeixen a augmentar les desigualtats i la segregació escolar, i requereixen una regulació eficaç per reduir-les o compensar-les.

L'informe La concertada a debat analitza la regulació del model català de concerts educatius i el compara amb altres sistemes educatius en els quals el sector privat subvencionat té un pes rellevant sobre el conjunt de la provisió educativa a primària i/o secundària. Aquesta comparativa permet identificar aquelles dimensions de la regulació educativa en què el sistema català de concerts té marge de millora, especial-ment en clau d’equitat. A més, l’estudi també analitza els principals debats i processos de reforma desenvolupats recentment en altres països per tal d’identificar-hi les tendències i opcions polítiques preferides adoptades amb l’objectiu de millorar el sistema educatiu en clau d’equitat.